Facebook hozzászólás
216

Állva jobban csúszik

No nem a jégre gondoltunk, hanem az itókára. Érdekes, de bizonyított összefüggés ez, ami a talponállók és az állófogadások létjogosultságát támasztja alá. Azért óvatosan hörpüljünk, mert esni is nagyobbat lehet!

Az amerikai Iowa State és a Cornell Egyetem közös kutatást végzett, amelynek valószínűleg magyar diákok is szívesen lettek volna kísérleti nyulai: 73 egyetemi hallgatónak hetente legalább egy pohár bort kellett fogyasztania különböző körülmények közt, a kutatás során pedig a körülmények hatását vizsgálták az elfogyasztott bormennyiségre.

Kiderült, hogy szélesebb kelyhű pohárba közel 12%-kal többet töltöttek. A szín is számít: a fehérborból 9%-kal több kerül a pohárba, mint vörösből: a kontrasztos szín ugyanis könnyebben parancsol megálljt töltés közben. Az is bebizonyosodott, hogy ha kézben van a pohár, hajlamosabbak vagyunk vagy 10 %-kal többet tölteni, mintha az asztalon lenne a pohár.

A kutatás egy korábbi német tanulmányból is idéz, miszerint a piros és a kék hangulatvilágítás fokozza az ivási kedvet ellentétben a fehér és a zöld fénnyel. Tehát, ha vigyázni szeretnénk alkoholfogyasztásunkra, érdemes ügyelni a körülményekre!

forrás: sxc.hu

A Gfk kutatásából a hazai szokásokról tájékozódhatunk. KIderült felméréseikből, hogy az idősebbek inkább a vörös és a száraz fehérborokat kedvelik, a 40 év alattiak pedig inkább rozét töltenek. Ezutóbbi a kedvelt bora a fővárosi borisszáknak és gyakrabban kerül a magasabb jövedelmű háztartásoknál a pohárba.

Összeséségében az is kiderült, hogy minden második hazai háztartás vesz bort valamilyen rendszerességgel és értékesített bormennyiség is növekedést mutat. Egy háztartás egy év alatt átlagosan 32-33 liter bort vesz meg, ami több mint tíz százalékkal magasabb a két évvel korábbinál.



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!