Interneten nyomozunk orvosok után
A megkérdezett magánorvosok 90%-a a magán egészségügyi szektor fejlődéséről és kiélezett piaci versengésről számolt be, amelyben egyre nagyobb szerepe van az online jelenlétnek, illetve a marketingmunkának – derül ki a Praxis Akadémia legfrissebb kutatásából. A legtöbb információt az internetről szerezzük betegségekről, szakorvosokról, és weblapok, illetve ajánlások alapján döntjük el, végül kit keresünk fel egészségügyi panaszainkkal.
Míg évekkel ezelőtt a fogorvosok és a nőgyógyászok voltak azok, akik a legtöbb pácienst fogadták a magán egészségügyi szektorban, ma már kevés olyan szakterület van, ahol ne lenne érzékelhető a hangsúlyok eltolódása. A Praxis Akadémia 200 privát egészségügyi vállalkozás véleményét összegezte, hogyan vélekednek praxisukról és a hazai magán szektorról.
A megkérdezettek többsége legalább 10 éve visz magánpraxist és ott átlagosan havonta maximum 50 pácienst lát el. 90%-uk szerint az elmúlt egy évben tovább nőtt a magánellátás szerepe, így elsősorban az új páciensek megszerzését tekintik elsődleges feladatnak (43%), a fejlődést továbbá a műszer- és eszközállomány fejlesztésében (34%), illetve a rendelő bővítésében (30%) látják. A verseny kiéleződését mutatja, hogy miközben egyre több a beteg, a megkérdezettek 13%-a arról számolt be, csökkent a hozzájuk forduló páciensek száma (65% növekedett, 21% nem változott). Mindezt indokolja a magánpraxisok növekvő száma.
A páciensek megszerzésében és megtartásában a legfőbb eszköz ma már az internet és a különböző kommunikációs megoldások. A magánpraxisok egyharmada saját maga végzi a marketinges-, vagy PR-os feladatokat a bővülés érdekében, másik egyharmada saját munkatársat, vagy külső szakértőt delegál. Vannak azonban, akik szerint ez a terület továbbra sem fontos. A statisztikák és a Nagy Magánpraxis Kutatás eredményei viszont azt mutatják – és ez illeszkedik a nemzetközi tendenciákhoz is -, hogy az internet átvette a hagyományos értékesítési csatornák szerepét. A Foglaljorvost.hu – amely a pácienseknek ingyenes -, évente 70 ezer egészségügyi panasszal küzdőnek, illetve orvosnak segít egymásra találni, a foglalások száma pedig tavalyhoz képest 60%-kal növekedett.
Orvost ajánlások alapján, illetve az internetet böngészve keresünk. Míg az Egyesült Államokban a páciensek 53%-a fordul az internethez információgyűjtés miatt egészségügyi panasz esetén, Magyarországon 60%, kisgyermekes anyák esetében ez az arány 73%.
A kutatásból kiderült, hogy a magánpraxisok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a weboldal létére (2016-ban ez 64%, 2017-ben 66% tartotta fontosnak), a Google optimalizált weblapra (2016: 49%, 2017: 51%), Adwords hirdetésre (2016: 19%, 2017: 22%) a Facebookra és azon futó hirdetésekre (2016: 46%, 2017: 52%) és a szakértői megszólalásokra televízióban, rádióban, illetve az online és a nyomtatott sajtóban (2016: 31%, 2017: 40%). Csakhogy míg az öt kommunikációs eszközt a többség fontosnak tartja, nem mindenki tudja megvalósítani szakértelem és sajtókapcsolatok hiányában.
Hozzászólás zárolva.