Facebook hozzászólás
329

A férfiak a márkás cuccokat, a nők a gyors vásárlást keresik

Úgy tűnik, a magyarok is kezdenek megbékélni az e-kereskedelemmel, kialakultak a vásárlási szokások, kiépültek a megfelelő csatornák, így a bizalom már szinte magától értetődővé vált a netes vásárlók számára.

Már nem félünk a neten vásárolni – Kép: SXC

A kényelem, az ár és az időtényező vezetik a fontossági ranglistát az internetes vásárlásoknál a Lealkudtuk.hu legújabb felmérése szerint, amelynek során a több mint 3000 válaszadó alig 6 százaléka tette az első helyre a bizalmat, míg a kényelmet 40 százalékuk. A férfiak számára a kínálat és az ár számít leginkább, míg a nők elsősorban az időtényezőt veszik figyelembe vásárláskor. Az idősebbek is egyre nagyobb arányban vásárolnak a neten, de míg a fiatalabbak szívesen körülnéznek a virtuális piactereken is, addig az 55 év felettiek arra a kérdésre, hogy legutóbbi internetes rendelésük során magánszemélytől vagy e-kereskedőtől vásároltak-e, 87 százalékban azt válaszolták, hogy e-kereskedőtől.

Egyre gyakoribb, hogy útközben bonyolítják le vásárlásaikat a felhasználók: a válaszadók 35,2 százalékával fordult elő az elmúlt fél év során, hogy okostelefonján választott ki és rendelt meg valamilyen terméket, szolgáltatást.

Vaterázol? Nincs mitől tartanod, ha ezt követed!
Ahogy közeleg az szja-bevallás határideje, vagyis május 20-a, úgy nő az érdeklődés az internetes kereskedelemre vonatkozó adózási szabályokkal kapcsolatban. A feszültség érezhetően nő a felhasználókban is, pedig a legtöbb eladó nyugodtan hátradőlhetne, hiszen nagy valószínűséggel nem is keletkezett személyi jövedelemadó-fizetési kötelezettsége. A Vatera közérthető formában összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat.

Mivel az internetes vásárlók a kedvezőbb ajánlatokért böngésznek az online ajánlatok között, nem meglepő, hogy a válaszadók 66 százaléka követi az akciózásokat, leértékeléseket, ám bevallásuk szerint ezt nem anyagi kényszerből teszik, hanem tudatosan vásárolnak. A válaszadók többsége szerint azonban az alacsony ár nem mehet a minőség rovására: „A megkérdezettek 71 százaléka gondolja azt, hogy a márkás termékek minősége mindig jobb, de a férfiak inkább hajlanak erre az állításra. Ebben viszont nem figyelhető meg sem életkorbeli, sem iskolázottsági eltérés” – mondta Orova Balázs az Allegro Group HU Kft. igazgatója.

A vásárlók körében a legnépszerűbbnek a kedvezményes utazási lehetőségek és a wellnesshétvégék bizonyultak. Ezek között is igen kedveltek a belföldi „két éjszaka két főre” típusú ajánlatok. Második helyen a műszaki termékek, a harmadikon pedig a háztartási cikkek végeztek. A szépségápolással és egészségmegőrzéssel kapcsolatos szolgáltatások elsősorban a hölgyek figyelmét keltik fel.

Segítség a címkerengetegben
A termékeken lévő különböző címkék, emblémák összehasonlítása vagy értelmezése nem könnyű feladat, hiszen nagyon eltérő mennyiségű és minőségű információt rejthetnek, és odaítélésük módja is nagyon eltérő. De van segítség!


Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!