Mik a vevő jogai, ha karácsonyi bevásárlásra indul?
Fogyasztóvédelem: mihez van jogunk, válogatva a karácsonyi portékák közt?
A „Boltosnak kötelessége visszavennie, ha nem tetszett az ajándék” c. cikkem címe kétségtelenül félrevezető volt.
Arra akartam utalni vele, hogy minőségi kifogás nélkül is visszavihető az áru, 8 napon belül, ha megvan a számla és az eredeti csomagolás – mint később kiderült, ez a megállapítás, miként a cikk tartalma is, helyesbítést kíván.
A tartalomhoz forrásul használtam az alábbi interjút:
http://www.uni-miskolc.hu/uni/news/mertarchivum/1999/1999.12.08./ajandek.html
Az alábbiakban a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség főosztályvezetője által küldött tájékoztató alapján közlöm a helyesbítést, pontokba szedve:
1. A hibátlan terméket a kereskedő sem kicserélni, sem visszavenni nem köteles.
2. Ha a termék rossz, nem működik,az általános szavatossági és jótállási szabályok irányadók. A nyugta – jótállásos termék esetében a jótállási jegy – megléte feltétele az eredményes jogérvényesítésnek.
3. Ha a termék rossz, a fogyasztó akkor is igényelhet cserét, ha az áru javítható. A fogyasztó választási lehetősége csak akkor korlátozott, ha a kicserélés lehetetlen (pl. nincs azonos vagy hasonló termék a kereskedő készletében) vagy ha a csere aránytalan többletköltséget eredményezne (pl. azonnal és minimális költségigénnyel járó javíthatóság esetén).
4. A szavatossági jogok érvényesítésének sorrendjében második helyen áll az árleszállítás igénylésének a lehetősége,illetőleg az elállás (azaz a vételár visszakövetelése), mely utóbbira akkor kerülhet sor, ha a jogosultnak semkijavításra, sem kicserélésre nincs joga,illetőleg ha a korábbi igények teljesítését a kötelezett nem vállalja vagy nem tudja teljesíteni.
Hozzászólás zárolva.