A kütyüboltokban idén kétszer van karácsony
Nemcsak televízióra és hi-fire, hanem táblagépekre, okostelefonokra is többet költöttek a magyarok idén a futball-világbajnokság alatt, mint 2013 karácsonyán.
Infokommunikációs eszközök – köztük tabletek és okostelefonok– vásárlására több áruhitel-igénylés érkezett a labdarúgó világbajnokságot megelőző időszakban, mint tavaly karácsonykor. „A kereslet jelentős megugrásának két magyarázata van” – véli Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója. „A focivébét egyre többen szerették volna úgy követni, hogy meccsnézés közben nincsenek helyhez kötve, ráadásul a mérkőzések egy részét kora este rendezték, amikor sokan még a munkahelyükön vannak, vagy éppen útközben hazafelé. Aki nem akart lemaradni az eredményekről, és eredetileg is tervezte egy tablet vagy egy új, korszerűbb okostelefon beszerzését, annak a VB adhatta meg utolsó lökést a vásárláshoz.”
A gyakorlat igazolta a trend megfordulását, amely már a Cetelem Körkép 2014 eredményeiből is kiolvasható volt: e szerint ugyanis a magyarok 38 százaléka tervezi növelni fogyasztását ebben az évben. A vásárlási kedv erősödésének oka, hogy egyéni helyzetüket is jobbnak ítélik meg, mint korábban: míg 2013-ban 10-es skálán 3,6 pontra, addig idén a válaszadók már átlagosan 4,2 pontra értékelték azt. Okostelefon vásárlását tavaly minden ötödik ember tervezte, idén pedig már több mint 25 százalékuk. Táblagépet a válaszadók 19 százaléka szeretne venni idén, tavaly ez a szám csak 11 százalék volt.
„Hosszú távon is arra számítunk, hogy az emberek egyre többet költenek, a növekvő keresletből pedig az infokommunikációs eszközök piaca profitálhat, hiszen ezek a termékek ma már életünk minden területén jelen vannak, sőt, vásárlásaink során is egyre többet használjuk ezeket” – tette hozzá Lukácsi Zoltán, aki szerint az okoseszközök már nemcsak tárgyai, hanem eszközei is a vásárlásnak. A felmérés tanúsága szerint az emberek 72 százaléka vásárlás előtt az interneten néz utána, hogy hol található a keresett terméket kínáló legközelebbi üzlet. Tízből négy vásárló pedig a felkeresett üzletben is használta már arra okostelefonját, hogy az árakat összehasonlítsa más üzletek áraival.
Hozzászólás zárolva.