Nagyot robbant a sörpiac
Hetvenhatezer hektoliterrel több sört adtak el tavaly a vezető sörgyárak a hazai piacon. A felső kategóriás sörök értékesítése 2018-ban messze az átlag felett, összesen 24%-kal nőtt. Szintén átlag feletti növekedést ért el az alkoholmentes és az ízesített sörök forgalma is.
A sörpiacon 2018-ban is folytatódott a dinamikus átrendeződés az egyes területek között. A prémium és szuper prémium sörök eladásának növekedése óriási volt, tavaly 24%-kal több fogyott, mint 2017-ben. A középkategóriás termékek eladása csekély mértékben, mintegy 1%-kal csökkent, a gazdaságos,
saját márkás sörök piacának szűkülése tovább gyorsult. Ez utóbbi termékek piacára a vezető gyártók tavaly már 8%-kal kevesebbet szállítottak.
− Új szintre lépett a sörkultúra évek óta tapasztalható fejlődése. Míg az elmúlt években a piac középső kategóriája erősödött, 2018-ban már a prémium és szuper prémium termékek dinamikus növekedése jelezte, hogy a sörfogyasztás a magasabb minőségű termékek irányába fordul.
A söripari fejlesztések eredményeként megjelenő új minőségi termékeket a fogyasztók egyre szélesebb köre igényli – mondta dr. Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.
2018-ban is folytatódott a szervezet „Sör mi több” elnenevezésű kezdeményezése, amely a minőségi sörnek a magyar gasztronómiában betöltött tradicionális szerepét, a csapolt sör és a hozzá tartozó vendéglátás fejlődését, a tökéletes sörélmény iránti igényt kívánja erősíteni. A 2014-ben kezdődött munka eredményeként megállt a csapolt sör piaci részének csökkenése.
Hozzászólás zárolva.