A 2015 óta egyre nagyobb népszerűségű magyar szervezésű rallyn idén 700 fő indul, köztük a legidősebb résztvevővel, Oszvald Marika operett színésznővel - számolt be az RTL-en az előkészületekről Villám Géza, a futam fő szervezője. Pedig idén hosszabb, nehezebb és fárasztóbb lesz, mint eddig valaha. Fontos változás, hogy az amatőr autóverseny végcélja Bamako helyett Sierra Leone, Bamako ugyanis jelenleg nem biztonságos.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium Konzuli szolgálatának honlapja szerint a rally útvonala egyébként sem lesz gyaloggalopp. Mauritánia egyes részeit csak megfelelő katonai vagy rendőri biztosítás mellett javasolja, az ország többi részét, valamint a többi érintett országot, mint Szenegált, Gambiát és Sierra Leonét a fokozott biztonsági kockázatot rejtő térségek közé sorolja. Épp ezért jó hír, hogy 2008 óta a versenyt a veszélyes mauritán részeken a hadsereg biztosítja, és védi. A 17 napos verseny útvonala a következőképpen alakul: Marokkó - Mauritánia - Szenegál - Guinea - Sierra Leone. A verseny szervezői soha nem rejtették véka alá, hogy milyen nehézségek és veszélyek leselkedhetnek a résztvevőkre, ennek ellenére évről-évre nő a nevezések száma. Pedig az afrikai útvonalon bármikor emberrablás, terrortámadás, fertőző betegségek, korrupció, veszélyes időjárás, egészségügyi vagy technikai probléma távol a lakott területektől, és ezek számos variációja beüthet.
Négy kategóriában indulnak az autók. A Verseny kategóriában napi etapokat teljesítenek a járgányok, melyek során geocaching feladatokat és speciális szakaszokat iktatnak be, amit limitidő alatt kell megcsinálni. A 4x4/Kaland kategóriában nincsenek pontok és feladatok, csak gyönyörű tájak és kiszámíthatatlan útviszonyok, ezért terepjáró nélkül nem ajánlott nekivágni. A Túra kategóriát a rajttól a célig meg lehet csinálni egy egyszerű személyautóval. A Spirit kategória hivatott a rally igazi szellemiségét megőrizni, hasonló, mint a Túra kategória, itt nincs nevezési díj, viszont csak ipari hulladék autókkal és motorokkal lehet végig csinálni.
Az idei verseny idén is egyben jótékony megmozdulás, 1 millió euró értékben visznek adományokat a fekete országokba a résztvevők, valamint a klímavédelem érdekében a futamok életében először 2000 fát is ültetnek majd a célországban, Sierra Leonéban.
Aki kedvet kapott ahhoz, hogy kipróbálja magát egy kemény küzdelemben, az most januárban és februárban tud nevezni a 2022-es rallyra. Nem árt igyekezni, mert már 400 nevező van. Arra viszont minden lehetséges fórumon felhívják a figyelmet, hogy mindenki a saját felelősségére döntsön a részvételről, mert Afrika soha nem volt biztonságos, és várhatóan ez a közeljövőben sem igen változik.
Szeretünk előre gondolkodni, pláne, ha pénzt kell kiadnunk. Ilyenkor szívesen használunk különböző kalkulátorokat, amik megkönnyítik döntéseinket. Az autópályamatrica-vásárlás pontosan ilyen!