Az alternatív orvoslás termékeinek piacán azonban zavarba ejtően sok csodaszer bukkan fel nap mint nap, amelyek ráadásul olyanokat kecsegtethetnek gyógyulással,akiről esetleg már lemondtak a hagyományos orvoslás szakemberei.
Az is előfordul, hogy nem is vagyunk súlyos betegek, csak gyorsan szeretnénk fogyni, esetleg nem akarunk millió vitamint szedni(csak egyet), vagy meg akarjuk spórolni a hosszadalmas orvosi procedúrákat. Semmi gond, hiszen ránk is gondoltak a csodaszerek készítői.Körültekintően kell hát válogatnunk! De mit tegyünk, hogy ne okozzunk nagyobb bajt magunknak?
Az FTC (Szövetségi Kereskedelmi Bizottság) Fogyasztóvédelmi Irodája egy közleményt adott ki, mely szerint átverés gyanúsak azok a termékek, amelyek a következő kommunikációs fogással élnek:
- A termékről azt állítják, hogy gyorsan és hatékonyan képes a betegségek széles skáláját gyógyítani. Gondoljunk bele: az a termék, ami azzal kecsegtet, hogy a reumától kezdve, a prosztata panaszokon át, a szívbetegségekig mindenen segít, minimum gyanúsnak hangzik!
- A reklámozó olyan szavakat használ, amelyek megtéveszthetik a vevőt: pl. hihetetlen, csodálatos, egyedülálló, titkos, ősi
- Gyanús kijelentéseket tesz: Csökkenti a tumor méretét, meggyógyítja az impotenciát
- Jól hangzó, erőteljes kifejezéseket használ: pl. éhség stimuláló pont,thermogenesis
- A szöveg szakszavakat használ, orvosiasnak tűnik, de nincs mögötte valódi tudományos megalapozottság.
- A reklám nem megfelelően és hitelesen dokumentál esetleírásokat tartalmaz pl. "A férjem Alzheimer kórban szenved, de amióta minden nap megeszik egy teáskanálnyit e szerből, azóta lenyírja a füvet, gondozza a virágágyásokat stb."
- Limitált mennyiségben lehet csak hozzájutni a szerhez, és előre kell fizetni. "Siessen, ne habozzon" "Csak most..."
- Visszafizetési garanciával kecsegtet, ha a szer nem válik be.
- A termék csak egy vagy nagyon kevés helyen szerezhető be.
Forrás: www.ftc.gov