Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Jó tudni! Egyre okosabb vásárlók a nők!

Ma már nem azt kérdezi a nő az autóvásárláskor, hogy milyen színű?! Alaposan megváltoztak a vásárlási szokások az elmúlt 10-15 évben Magyarországon. Egyre többet és egyre okosabban költenek a hölgyek! A trendváltás világjelenség, de nálunk csak az utóbbi időben jelentkezett látványosan. Iskolázottságukkal, hatalmuk erősödésével magyarázható a jelenség - hangzott el a She's Mercedes sajtótájékoztatóján. Az autós cég platformot szeretne nyújtani a nőknek, hogy megosszák egymással gondolataikat, ötleteiket, élményeiket, és hogy egymástól tanulhassanak!    

Annyira gyorsan változnak a vásárlási szokások, hogy az üzletkötők alig tudják követni azokat - mondta el Dr. Törőcsik Mária a pécsi egyetem trendkutató egyetemi tanár. A Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézetének igazgatója szerint ez egyértelműen a nők önállósodásának, iskolázottságának, látványosan jelentkező keresetének köszönhető. A jelenség több dolgot is elindított a társadalomban.

Kép: pixabay

Készült egy online reprezentatív felmérés 1500 ember megkérdezésével. Ebből kiderült, hogy a családi döntések 3/4-ét már ők hozzák. A nők lassabban, de boldogabban vásárolnak, míg a férfiak gyorsabban, de spórolósabban. Ha a nő elmegy lisztet venni, akkor még három-négy más terméket is megnéz - ami valószínűleg még az ősközösségi, gyűjtögető időszakban ivódott belénk. A nők elsősorban az interneten keresztül vásárolnak, és ha kinézték az árut, elmennek, személyesen is felkutatják a boltban, megtapogatják, majd visszatérnek a számítógéphez.

Kérdés!

Átalakultak a fogyasztói trendcsoportok, és újak is születtek a hölgyeknél, egyértelműen színesedett a paletta. A teljesség igénye nélkül csak néhány példa: megjelentek a "tigrisnők", azok a 40 feletti karrierorientáltak, akik rendszerint egyedül élnek, már felvirágoztatták az üzletüket, gyakran ilyenkor vállalnak gyereket, és szívesen vásárolnak fiataloknak kitalált boltokban is. A "sokáig egyetemisták" amíg nem találják meg útjukat, továbbtanulnak. Legfőképp szórakozásra költenek szívesen, de várhatóan közülük kerül ki majd a jól keresők korosztálya. A "luxus aszkéták" jól keresnek, de nagyon meggondoltan vásárolnak. Az "elitvásárlók" keresik a luxust mindenben: kocsi, óra, táska. Ezzel próbálják láttatni magukat a közösségnek. Egyre erősödik a "LINC's (Low Income No Culture) csoportja, például a munkából kiesők, elbocsátottak, csökkenő jövedelműek aránya. Rájuk jellemző az iskolázatlanság, a kulturálatlanság. Újdonság az "új idősek" kategóriája. Ők az úgynevezett 50 plusszosok, akik élvezik a szabadságot, azt a "kis luxust", amit fiatalon nem engedhettek meg maguknak. Nem unokáikkal töltik az összes idejüket, és bátran használják a közösség hálót.

Kép: Pixabay

Dr. Törőcsik Mária szerint egyre kritikusabbak a  nők,  egyre határozottabban tudják védeni érdekeiket, az önálló kereset biztonságot ad - egészen az első gyerek megszületéséig.

Dr. Almási Kitti klinikai szakpszichológus szerint ez nálunk természetes. A nő ilyenkor újra kiszolgáltatottnak érzi magát. Ül otthon a gyerekkel, alig várja, hogy nyíljon az ajtó, hazajöjjön a férj, hozzon ajándékot. Egekbe csap a féltékenység. Ezért igyekeznek vissza a munkaerőpiacra, akkor viszont megkapják a környezetüktől, hogy rossz anyák. Újra pénzt keres, ezért elhalmozza a gyereket játékkal, külsőségekkel, hogy ha már nem tud a kicsivel lenni, legalább láttassa, hogy valóban jó anya. Ilyenkor a nő önképe egyre labilisabbá válik.

A sikeres nő nem feltétlenül a munkájában teljesedik ki! Dr. Törőcsik Mária szerint van, akinek ez egy fenyegető kifejezés, de mindannyian ismerünk sikeres nőket: lehet például az édesanyánk, a szomszédunk, egy ismert színész. Érdekes, hogy a legtöbb sikeres nő a munkája mellett zokszó nélkül viszi a háztartást annak minden nyűgével, és nem is akar lemondani róla. Dr. Almási Kitti hozzátette, ennek az az egyik oka, hogy a kevésbé iskolázott férfi gyakran rossz néven veszi a nő tudását, és elvárja tőle a "konyhai kiszolgáló" szerepet. A klinikai pszichológus azonban hozzátette: régen a "törékeny nőt" keresték a férfiak. Mára azért árnyaltabb a helyzet, egyre többször fordul elő, hogy elvárják a nőtől az iskolázottságot, és örülnek, hogy nem belecsimpaszkodva a férfiba, rajta keresztül emelkednek "valakivé", hanem önállóan saját, tudások választja őket ki az átlagból.


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.