Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Szegmentálás az online térben: hogyan zajlik?

Napjainkban nagy szerepe van annak, hogy a különféle termékeket és szolgáltatásokat milyen formában juttatjuk el a vásárlókhoz. Sokan esnek abba a hibába, hogy alapból rosszul kínálják fel ezeket az érdeklődők számára, sokszor nem is azokat az embereket érik el, akiket kellene. Rengeteg különféle tényező szerint csoportosíthatjuk az embereket, hiszen például a nemnek és a kornak hatalmas szerepe van abban, hogy ki és mit vásárol.

Mi is a szegmentálás?

A cégek szinte sosem az egész piacot, hanem annak egyes részeit akarják kiszolgálni. Ehhez azonban nagy segítséget nyújthat a szegmentálás, amelynek köszönhetően azokhoz juthatnak el, akiket valóban keresnek. A FunnelFlow CRM rendszerének és funkcióinak hála olyan kategóriákat alkothatunk meg, amikhez bármikor hozzá tudunk nyúlni egy-egy új termék esetén. Tudni fogjuk, hogy éppen aktuálisan a fiatalokra, a nőkre, a férfiakra, vagy éppen az idősebb korosztályra szeretnénk kampányt felépíteni.

A piacszegmentálás nem más, mint a piac megismerését célzó, azt homogén részekre osztó megoldás. A szegmensnek mindig könnyedén megközelíthetőnek kell lennie, emellett gyakran igen nagy méretű és homogén. Ma már bizonyított tény, hogy a vállalatok egy adott célcsoportra fókuszálnak, ha jobb eredményeket és jobb jövedelmezőséget akarnak elérni.

Mi alapján történik a szegmentálás?

Felmerülhet persze a kérdés, hogy mi alapján szegmentálhatunk. A válasz attól függ, hogy B2C vagy B2B marketingterületen kívánunk mozogni. Amennyiben előbbiről van szó, akkor beszélhetünk területi, demográfiai, társadalmi, valamint magatartási szegmentációról. 

A demográfiai közé tartozik a nem, az életkor, a család és a nemzetiség. A társadalmi csoportba a foglalkozás és az iskolai végzettség, míg a magatartási szegmensbe az életmód, a termékelőnyök, a motivációk.

Mik a szegmentálás lépései?

Több lépésből tevődik össze, ahol az első teendő a kereslet elemzése. Erre azért van szükség, hogy tisztában legyünk azzal, mennyi terméket akarunk kínálni egyszerre. Mennyire lehet keresett az adott dolog, amit piacra vezetnénk. 

Itt nem árt tudni, hogy mi motiválja a vevőket arra, hogy azt megvegyék. Például a hölgyek esetében milyen színű legyen a táska vagy a cipő, de nem mindegy az ékszer anyaga vagy éppen a sminktermék tartóssága.

A következő lépés a vevők csoportokra való felosztása, ahol azt kell mérlegelni, hogyan kellene ezt megtenni. Amikor nagyvállalatról van szó, akkor érdemes statisztikára alapozni, saját vállalkozás esetében sokkal inkább érdemes az eszünkre hagyatkozni.

A harmadik teendő a célszegmensek kiválasztása. Tisztán kell látni, hogy pontosan hogyan és milyen formában szeretnénk kiszolgálni a fiatalokat, az időseket, a nőket, vagy éppen a férfiakat.

Végül, de nem utolsósorban nem maradhat el a pozicionálás sem, hiszen ahhoz, hogy sikeresek legyünk, fontos, hogy jó képet alkossunk magunkról. Törekedjünk arra, hogy hosszú távon pozitív hatást tartsunk fenn az emberekben. Hívjuk fel a figyelmet arra, hogy miben vagyunk jobbak, mint a versenytársak!


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.