Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Szegmentálás az online térben: hogyan zajlik?

Napjainkban nagy szerepe van annak, hogy a különféle termékeket és szolgáltatásokat milyen formában juttatjuk el a vásárlókhoz. Sokan esnek abba a hibába, hogy alapból rosszul kínálják fel ezeket az érdeklődők számára, sokszor nem is azokat az embereket érik el, akiket kellene. Rengeteg különféle tényező szerint csoportosíthatjuk az embereket, hiszen például a nemnek és a kornak hatalmas szerepe van abban, hogy ki és mit vásárol.

Mi is a szegmentálás?

A cégek szinte sosem az egész piacot, hanem annak egyes részeit akarják kiszolgálni. Ehhez azonban nagy segítséget nyújthat a szegmentálás, amelynek köszönhetően azokhoz juthatnak el, akiket valóban keresnek. A FunnelFlow CRM rendszerének és funkcióinak hála olyan kategóriákat alkothatunk meg, amikhez bármikor hozzá tudunk nyúlni egy-egy új termék esetén. Tudni fogjuk, hogy éppen aktuálisan a fiatalokra, a nőkre, a férfiakra, vagy éppen az idősebb korosztályra szeretnénk kampányt felépíteni.

A piacszegmentálás nem más, mint a piac megismerését célzó, azt homogén részekre osztó megoldás. A szegmensnek mindig könnyedén megközelíthetőnek kell lennie, emellett gyakran igen nagy méretű és homogén. Ma már bizonyított tény, hogy a vállalatok egy adott célcsoportra fókuszálnak, ha jobb eredményeket és jobb jövedelmezőséget akarnak elérni.

Mi alapján történik a szegmentálás?

Felmerülhet persze a kérdés, hogy mi alapján szegmentálhatunk. A válasz attól függ, hogy B2C vagy B2B marketingterületen kívánunk mozogni. Amennyiben előbbiről van szó, akkor beszélhetünk területi, demográfiai, társadalmi, valamint magatartási szegmentációról. 

A demográfiai közé tartozik a nem, az életkor, a család és a nemzetiség. A társadalmi csoportba a foglalkozás és az iskolai végzettség, míg a magatartási szegmensbe az életmód, a termékelőnyök, a motivációk.

Mik a szegmentálás lépései?

Több lépésből tevődik össze, ahol az első teendő a kereslet elemzése. Erre azért van szükség, hogy tisztában legyünk azzal, mennyi terméket akarunk kínálni egyszerre. Mennyire lehet keresett az adott dolog, amit piacra vezetnénk. 

Itt nem árt tudni, hogy mi motiválja a vevőket arra, hogy azt megvegyék. Például a hölgyek esetében milyen színű legyen a táska vagy a cipő, de nem mindegy az ékszer anyaga vagy éppen a sminktermék tartóssága.

A következő lépés a vevők csoportokra való felosztása, ahol azt kell mérlegelni, hogyan kellene ezt megtenni. Amikor nagyvállalatról van szó, akkor érdemes statisztikára alapozni, saját vállalkozás esetében sokkal inkább érdemes az eszünkre hagyatkozni.

A harmadik teendő a célszegmensek kiválasztása. Tisztán kell látni, hogy pontosan hogyan és milyen formában szeretnénk kiszolgálni a fiatalokat, az időseket, a nőket, vagy éppen a férfiakat.

Végül, de nem utolsósorban nem maradhat el a pozicionálás sem, hiszen ahhoz, hogy sikeresek legyünk, fontos, hogy jó képet alkossunk magunkról. Törekedjünk arra, hogy hosszú távon pozitív hatást tartsunk fenn az emberekben. Hívjuk fel a figyelmet arra, hogy miben vagyunk jobbak, mint a versenytársak!


A gyaloglópad az új trend az otthoni edzéshez!

A gyaloglópad az új trend az otthoni edzéshez! 

Bevallom, amikor először hallottam a gyaloglópadról, kicsit szkeptikus voltam.
6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez

6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez 

Nőként sokat kombinálunk, ami időnként bosszantó, de néha nem is rossz szokás. Kiváltképp akkor, ha olyan szituáció előtt állunk, mint egy lakásból való költözés az új családi házba.
Hogyan őrizd meg bőröd frissességét a nyári hónapokban?

Hogyan őrizd meg bőröd frissességét a nyári hónapokban? 

Amikor a meleg napokon pihenni indulunk, mindenki szeretné a legjobb formáját hozni, és ebben a bőrünk ápolása különösen fontos szerepet kap.
Viszkok Fruzsi tippje: tartós szőrtelenítés otthon is

Viszkok Fruzsi tippje: tartós szőrtelenítés otthon is 

Az otthoni tartós szőrtelenítés egyre népszerűbb megoldás azok körében, akik szeretnének hosszú távon megszabadulni a nem kívánt szőrszálaktól anélkül, hogy időt és pénzt áldoznának drága szalonkezelésekre.
Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon?

Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon? 

A hálószoba sokkal több, mint egy hely, ahová aludni járunk. Ez az otthon legintimebb tere, ahol kikapcsolódunk, megpihenünk, és új energiával töltődünk fel. Éppen ezért fontos, hogy a berendezése ne csak ízléses, hanem funkcionális és kényelmes is legyen. Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb szempontokat, hogy a hálószobád ne csak szép, hanem élhető és nyugodt tér is legyen.
Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez?

Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez? 

A szobakennel sok gazdi fejében még mindig a „bezárás” fogalmával él együtt, pedig valójában épp az ellenkezője: egy jól bevezetett kennel nyugalmat, stabilitást és biztonságot ad a kutyádnak.
Így lesz stresszmentes az ételrendelés

Így lesz stresszmentes az ételrendelés 

Nőként nem mindig könnyű helytállni a mindennapokban, hiszen a munkahely mellett többnyire rájuk hárul a háztartás vezetése, a főzés és a gyereknevelés is.
Ne hagyd az utolsó pillanatra: így hozd formába a kertet nyárra

Ne hagyd az utolsó pillanatra: így hozd formába a kertet nyárra 

Amint megérkezik a tavasz, a kert újra életre kel, de csak akkor, ha mi is készen állunk rá.
Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen