Arccal a virtuáis próbafülke felé!
A ruházat az online kereskedelem egyik legnépszerűbb termékkategóriája, azonban sokan még mindig félnek az internetes vásárlástól. Elsősorban attól tartanak, hogy rossz méretet választanak. Az online áruházak termékválasztéka ugyanakkor összehasonlíthatatlanul nagyobb, mint a környékbeli bevásárlóközpontoké, és gyakran árban is előnyösebb ajánlatokat találhatunk a kínálatban. Miként választhatjuk ki a tökéletes méretű ruhadarabot az interneten? Ezt foglalja össze a PayPal online fizetési platform szakértője, Mary Elyutin.
Elő a mérőszalaggal!
Először is mérje meg és jegyezze fel a pontos méreteit! Az adatok akkor a legpontosabbak, ha ügyelünk rá, hogy ne húzzuk túl szorosra, de ne is engedjük túl lazára a mérőszalagot. Amikor a csípő-, vagy derékkerületet mérünk, ügyeljünk rá, hogy a hurkot a földdel párhuzamosan tartsuk. Ha nincs kéznél mérőszalag, akkor sincs gond! Használhatunk bármilyen zsinórt, cérnát, madzagot, amit később egy vonalzóval megmérünk. A megfelelő méretű ruhadarab kiválasztásához a következőket kell megmérnünk:
Magasság: Nem szorul különösebb magyarázatra.
Mellbőség: A férfiak a mérést hónalj alatt végzik, a nőknél a mellkas legszélesebb részén.
Derékbőség: A mérőszalagot a test legkeskenyebb pontjára kell helyezni.
Csípőbőség: A mérőszalagot a csípő legszélesebb pontja köré kell tekerni.
Ujjhossz: Tartsa függőlegesen kezét a teste mellett és mérje meg a távolságot nyak közepe, és a csukló között.
A nadrág hossza: Keresse meg a legjobban passzoló nadrágját és mérje le. Női ruha vásárlás esetére hasznos lehet feljegyezni a legkényelmesebb szoknya hosszát.
A férfiaknak tanácsos megmérni a nyakukat is, jól jöhet, ha inget akarnak vásárolni.
A ideális méretű melltartó: A megfelelő méretű fehérnemű kiválasztásához a legjobb megoldás, ha egyszer elmegyünk egy jó üzletbe és kiválasztjuk az ideális darabot az eladó segítségével. Amennyiben az Egyesült Államokból rendel, a hüvelyk és centiméter közötti átváltást könnyedén elvégezheti az interneten.
Az egységes jelölések között országtól függően jelentős különbségek lehetnek!
Az egyes országokban különböző méretrendszereket használhatnak, vásárlás előtt mindenképpen érdemes tájékozódni a különbségekről. Ha az XS és XL közötti méretrendszer ismerősnek is tűnik, az egységes jelölések között országtól függően jelentős különbségek is lehetnek. A méretrendszerek hasonlóak az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Franciaországban, Németországban, Japánban és Oroszországban. Ugyanakkor az egyes rendszerek eltérhetnek a férfiak, a nők és a gyermekruhák méretezésénél is. A legtöbb online bolt weboldalán találunk a különböző méretezéseket összehasonlító táblázatot, de ha ez nem áll rendelkezésre, érdemes keresni egyet bárhol az interneten.
Gyártótól függően is nagy különbségek lehetnek!
A méretezés természetesen a márkáktól függően is eltérhet. A méretek közötti különbségek egyik oka a „vanity sizing”, amit magyarul „hiúsági méretezésnek” fordíthatunk. A cégek tudják, hogy a vásárlók nem szívesen vásárolnak nagy méretű termékeket, ezért inkább kisebb méretet írnak a ruhákra. Emiatt gyakran a címkéken azonos méretűnek feltüntetett darabok között is nagy eltérés lehet gyártótól függően.
Segítségünkre lehet az eligazodásban, hogy a legtöbb online áruházban találunk egy táblázatot, amely tartalmazza a centiméterben megadott méreteket is. Ezt minden vásárlás előtt érdemes ellenőrizni, előfordulhat ugyanis, hogy az általában M-es méretű ruhát viselő vásárlóknak, egyes márkák esetében az S méret is megfelelő lesz.
Bizonyos általánosítások további segítségünkre lehetnek a ruhák kiválasztásában. Az ifjúsági márkák (H&M, TopShop stb.) ruhadarabjai általában kisebbek, mint az idősebb korosztályt célzó gyártók darabjai. Az amerikai ruházat jellemzően mindig kicsit nagyobb. Az ázsiai (japán, kínai, koreai) termékeket a lakosság jellemzően alacsonyabb testmagassághoz tervezték, ezért érdemes a vásárláskor néhány mérettel nagyobbat rendelni. Kézműves termékek esetében, vagy használt árucikkeknél gyakran használják az eladók a más ruhadarabokkal való összehasonlítás módszerét.
Olvassa az értékeléseket!
Sok online áruház lehetőséget kínál, hogy a vásárók értékeljék a termékeket. Ezeket mindenképp érdemes elolvasni, számtalan hasznos apróságot meg lehet tudni belőlük! Az értékelések gyakran tartalmaznak vásárlók által készített fotókat is a termékről, ami további hasznos segítség lehet a döntés meghozatalában. Végül, de nem utolsó sorban ne habozzon kérdéseket feltenni az eladónak!
Rendeljen több méretet, tartsa meg a megfelelőt
Ha még mindig nem teljesen biztos a dolgában, az is egy lehetőség, hogy több különböző méretű terméket rendel, majd a felesleges darabokat visszaküldi. A legtöbb webshopba a kiszállítástól számított meghatározott időtartamon belül – amely jogszabály szerint a kiszállítástól maximum 14 nap – visszaküldhető az árucikk, vásárlás előtt azonban ellenőrizze az értékesítési szabályzatot.
Használjon virtuális próbafülkét!
Mivel az online értékesített ruházati termékek értékesítése világszerte nő, a márkák folyamatosan dolgoznak rajta, hogy új megoldásokat találjanak a megfelelő méret kiválasztására. Egy cég már virtuális próbafülkét is kínál a kereskedőknek, amelyet egyre több oldalon használhatunk, úgyhogy bízhatunk benne, hogy hamarosan beköszönt a tökéletesen illeszkedő méretek kora!
Hozzászólás zárolva.