Surda után a legnépszerűbb: Sova és Blazsej doki
Emlékeznek még? Keddenként a Magyar Televízió csehszlovák sorozatokkal örvendeztette meg a magyar közönséget. A Surda és a Nők a pult mögött bajszos szereplői mellett valószínű a Kórház a város szélén orvosi és ápolónői gárdája örvendett a legnagyobb népszerűségnek.
A szocialista elitkórház a Vészhelyzet elődjeként az első kórházas sorozat volt, ami belopta magát a magyar és az NDK-s nézők szívébe.
A 70-es évek kultuszfilmjét a Csehszlovák televízió 1978 óta hatszor tűzte műsorra. Kelet-Európában a 80-as években vetítették a széria első 20 részét.
Azoknak, akik már a 90-es években nőttek fel, valószínű nem sokat mond Sova és Strossmajer doktor vagy Elsbetá Csanková doktornő, Cváh kolléga és a nőcsábász Blazsej neve.
A szocreál valóságot bemutató sorozat kétség kívül csehszlovák filmgyártás csúcsa, melyből egyértelműen kiderül, operálni nemcsak a medikusok fel-alárongálása és dübörgő aláfestő zene mellett lehet, ha nem nyugiban, komótosan is.
A képkockák igazi (retró)csemegének számítanak a felnőtt nézőközönségnek, akiknek nem idegen a fekete sztk-s szemüveg, a hatalmas tárcsázós telefonok, a Skodák, és a trapézfarmer.
Amikor az egyik magyar kereskedelmi csatorna pár éve elkezdte ismételni, egymillió fölött volt a nézettsége. Nem csoda, hiszen a sorozat könnyed, s nem a műtéthez használt tű nagyságán és az intubáláson van a hangsúly, hanem a szereplők magánéletén.
Nem folyik sok vér, mi nézők sokkal inkább izgulunk Sova doktor hányattatásait nézve, szorítunk Elzbetáért, hogy találjon végre magára, Blazej doktor nővérkékkel folytatott flörtjeit pedig mindig izgalommal fürkésszük (a doktor sokak szerint veszedelmesen jóképű, bár lehet ezt a címet azzal érdemelte ki, hogy volt egy japán csoda Hondája). Tipikus magánéleti problémákat látunk, bár sok tabuval (válás, alkohol, hálátlan gyerek, kihűlt családi kapcsolatok).
Hogy, hogy nem, a sorozat készítőinek ez alkalommal is eszébe jutott, hogy folytatást kellene csinálni. Az új részekben immár a korszerű piacgazdaság idején működő kórház váltja fel a régit. A szereposztás nem változott, a még élő szereplők mindegyike igent mondott az újabb felkérésre. Csupán Strossmajer doktorral nem találkozunk, hiszen ő a húsz évvel ezelőtti széria utolsó részben életét vesztette. Nálunk is vetítették a Kórház a város szélén- húsz évvel később című folytatást, s újabb generációk ismerhették meg a „mitológiát” ezen az emlékezetpolitikai vállalkozáson keresztül.
Hozzászólás zárolva.