Customer Data Platform – hogyan profitálhat belőle a webshopod?
Mi az a Customer Data Platform? Hogyan segíti az online vállalkozásod? Mi a különbség a Customer Data Platform és a Customer Intelligence Platform között? Milyen problémák említhetőek meg a CDP-vel kapcsolatban? A cikkben minden fontos kérdést megválaszolunk a témával kapcsolatban. Olvass tovább, ha szeretnél profitálni ebből a technológiából!
Ha szeretnél átfogó képet kapni a CDP-ről és arról, hogy milyen sikereket tudsz vele elérni a webáruházadban, ajánljuk a Konverzió Mester CDP-ről szóló cikkét.
Az alapok
A Customer Data Platform (CDP) egy digitális platform, amely összegyűjti és egyesíti a különböző forrásokból érkező, első féltől származó fogyasztói adatokat, majd pedig ezekből egy átfogó ügyfélprofilt hoz létre.
Hasonló definíciót ad a CDP Intézet is: „(…) egy csomagolt szoftver, amely tartós, egységes ügyfél adatbázist hoz létre a hozzáférhető más rendszerek számára.”
Az összes érintkezési ponton gyűjti az adatokat, ahol első féltől származó adatokat lehet szerezni, ilyen például az értékesítés, a közösségi média, a hűségprogram és az ügyfélszolgálat. Az ügyfélprofilt pedig hozzáférhetővé teszi más rendszerek számára, mint például az értékesítési, kereskedelmi, marketingrendszerek.
Customer Data Platform – a célok
A Customer Data Platform több célt is szolgál, amelyekhez sorolható például az, hogy összegyűjti és egységesíti a cég összes ügyféladatát. Összekapcsolja a töredékes adatforrásokat, és ezáltal létrehoz egy megbízható kiindulási pontot.
További célja, hogy lehetővé tegye a hatékony ügyféladat-kezelést. Mindezt természetesen az adatvédelem és az adatkezelési jogosultságok figyelembevételével. Mindemellett pedig, ha a célokról van szó, arról sem szabad megfeledkezni, hogy adatalapú intézkedéseket tesz lehetővé.
Az adatok fogyasztói profilokban egyesülnek. Ezeket pedig szegmensekre strukturálja a CDP. Ezeket a szegmenseket pedig fel tudod használni a webshopod perszonalizációjában.
Második generációs Customer Data Platform
Az első generációs CDP-k esetében a profil felépítéséhez minden adatot manuálisan kellett kiértékelniük az adatelemzőknek. Hiába volt rengeteg adat, nem volt hatékony a belőlük kinyert információ.
Ekkor lépett színre a CDP-k evolúciójának következő lépése, a Customer Intelligence Platform (CIP), vagyis az Ügyfél Intelligencia Platform. Ezekhez az elemzésekhez biztosítja az első féltől származó adatok mellett a nulladik féltől származó adatokat is. Az AI segítségével oldja meg azokat a problémákat, amelyek a CDP-knél fennálltak.
A CIP az AI és a gépi tanulás által gyűjti, elemzi és értékeli a kvantitatív és a kvalitatív adatokat. Az adatvezérelt folyamatokat pedig nagymértékben egyszerűsíti az intelligens automatizálás.
Hozzászólás zárolva.