Facebook hozzászólás
1 238

Fotókba zárt harmóniák – Papp László @FALÓ

Nagyjából 25 éve találkoztunk először egy televízió stúdiójában. Ő volt a hangmérnök. Csendesen ült a vezérlőpult mögött, a hangját sem lehetett hallani. Minden más hang viszont remekül szólt, hamar kiderült, hogy profi. Szerettünk vele dolgozni. Aztán hosszú idő után a fotóira figyeltem fel a közösségi oldalán. Mint kiderült, mások is felfigyeltek rá. Papp László ma már a Nemzetközi Fotóművész Szövetség mesterdiplomájának birtokosa, a Magyar Fotóművészek Világszövetségének tagja. Nem csoda. A képei beszippantanak, nem eresztenek. Olyanok, amiket többször is meg kell nézni. Vagy mindig látni kell. INTERJÚ

Papp László @FALÓ
Dolomitok

Néhány hete sokadszor jártam a Dolomitokban, napokig 3000 méter körüli magasságban voltunk, elvágva a civilizációtól, a zajos kommunikációtól, szabadon jártunk-keltünk, sátraztunk, barlangban aludtunk. Feltöltődtem, lenyugodtam, kisimultam. Az ilyen utakról hazatérve hetekig erősebbnek érzem magam, könnyebben veszem az akadályokat. De kötelességemnek érzem, hogy a természetből ne csak elhozzak valamit, hanem adjak is vissza, ezért egyre fontosabb számomra a környezet védelme.

Mi ragadja meg először a figyelmedet? Úgy képzelem, hogy fotósként valahogy másképp látsz…

Igen, talán kicsit másképp nézek. Tanáraim sokszor emlegették azt a bizonyos fotós látásmódot, amit akkor nem teljesen értettem, de már tudom, mi az. Úgy nézek egy témára, hogy fejben már komponálok optika nélkül is, keresem a legjobb nézőpontot, látószöget, látom magam előtt a kész képet. Egyébként a női és férfi fotósok kissé másként működnek ebből a szempontból. A nőket inkább a színek, a hangulat fogja meg; a pasik matekosabb agyúak, számukra inkább a formák, a geometria vonzó. Ez igaz rám is.

Papp László @FALÓ
Etiópia szemtől szemben
Totál vagy közeli?

Egyre inkább törekszem a közelire. A nagytotál, a távoli fotózás szerintem kicsit gyáva dolog. Meg lehet figyelni a képeiken, hogy a kezdők sokkal nagyobb képkivágást alkalmaznak. Aztán ahogy fejlődik az ember és bátrabb lesz, szépen halad befelé. Dinamikusabb élményt ad az akcióhoz közel lenni. Hiába tudom nagyjából ugyanazt a kompozíciót megcsinálni 20 méterről egy teleobjektívvel és 3 méterről egy nagyobb látószögű objektívvel, a képen érződik, ha közelebb voltam.

A portréképeken is látszik az arcon, pillantáson, ha egymáshoz közel voltunk a modellel és nem tíz méterről kiabáltam neki, hogy emelje fel a fejét.

Ma, amikor ennyire korszerű már a fotótechnika, mennyit számít az ember, a gondolat az optika mögött?  

A technika segítség. Önmagában nem helyettesítheti a gondolatot és a kreativitást. Ezt más szakmáimban is megtanultam: egy koncertnél sem az a lényeg, hogy milyen felszerelés van felhalmozva a színpad körül. Ennél sokkal fontosabb, hogy az ember, aki mögötte áll, mit tud a technikából kihozni, annak segítségével megvalósítani. Visszatérve a fotózásra, ma már nekem is komoly felszerelésem van, de ettől nem leszek jobb fotós. Inkább úgy élem meg, hogy jobban el tudok mélyedni a témában, ha megvan hozzá a kellő technikai háttér is.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

KUL-TOUR

1 / 158

KUL-TOUR

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!