Facebook hozzászólás
389

Korunk személyi kultusza

Influenszerek – adunk a véleményükre

Azoknak a tulajdonságoknak a meglétét várjuk el elsősorban az influenszerektől is, amiket a legjobban értékelünk embertársainkban. Nem véletlen, hogy az első helyen a hitelesség áll – derül ki egy most közzétett kutatásból.

Milyennek is képzeljük el a véleményvezéreket?

Ma Magyarországon a Facebookon és YouTube-on követjük leginkább az influenszereket, viszont az Instagramon, és a TikTok-on már kevésbé. Bármennyire is meglepő, de a hagyományos televíziós jelenlét még mindig jelentős, a megkérdezettek közel harmada kíséri itt figyelemmel a véleményvezéreket.

Forrás: Cofidis Hitel Monitor
Forrás: Cofidis Hitel Monitor

Az influenszerekről alkotott képünket elsősorban a véleményvezérek hitelessége, a személyiségükről alkotott összkép befolyásolja, a közölt tartalom és az ismertség már kevésbé – derül ki a Cofidis Hitel Monitor által közölt felmérésből.

A többség azért követ másokat, mert jó érzés átélni, hogy problémáival és kérdéseivel nincs egyedül, ugyanakkor az is fontos szempont, hogy így többet tud meg az őt érdeklő témákról, és erőt meríthet a változtatáshoz. Sokan iránymutatást kapnak tőlük egy számukra addig ismeretlen területen, vagy legalábbis ezt remélik. Azért is figyelik az életüket, hogy ötleteket merítsenek, információkat gyűjtsenek, kikapcsolódjanak, de nem elhanyagolható az sem, hogy általuk olyan dolgok kipróbálásába is beleláthatnak, amikre a követők csak vágynak.

Többségünk elvárja tőlük, hogy mutassanak jó példát, és érjenek el valamilyen sikert az életben, de feltételnek szabjuk azt is, hogy jól, meggyőzően kommunikáljanak.

Szeretjük, ha a véleményvezérek tájékozottak, műveltek, és az is egy alapvetés, hogy figyeljenek a megjelenésre. A tartalom kapcsán fontos, hogy minőségi anyagot osszanak meg, és hogy javaslataik a gyakorlatban is beváljanak.

Az ismertség is szempont, valamennyire lényegesnek tartjuk, hogy sokan ismerjék azt, akit követünk. Azt azonban nem várjuk el, hogy a véleményvezérek élete izgalmas vagy rendkívüli legyen, a többség inkább annak örül, ha az életük hasonlít az átlagemberére.

Témák

Forrás: Cofidis Hitel Monitor
Forrás: Cofidis Hitel Monitor

A pénzügyek, az egészség, életmód, technológia azok a témák, amikben a véleményvezér szava kiemelten releváns, míg a kikapcsolódás, sport, divat, hobbi esetében kevésbé. Más a lista ott, ahol a válaszadóknak van kedvenc véleményvezére: gasztronómia, divat, technológia, hobbi, párkapcsolatok. Feltehetőleg ez azért van így, mert ezekben a témakörökben több az aktív véleményvezér, akinek a „személyi kultusza” is szerepet játszik az adott téma népszerűségében.

Vásárlási szokások

Az influenszerek az emberek vásárlási szokásait is befolyásolják: a kutatásban résztvevők harmada ismerte el, hogy vásárolt már véleményvezér hatására. Ennél kevesebben, negyedük vallotta azt, hogy használt már influenszer kuponkódot. Ezek önmagukban sem alacsony számok, de még magasabbak azok körében, akik bíznak is bennük: itt kétharmaduk vásárolt már az ajánlásukra vagy a kuponjukkal. Ez a jelenség markánsan magasabb a 30 év alattiak körében, nekik már több mint felük vásárolt influeszer hatására.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

1 / 3 462

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!