Korunk személyi kultusza
Influenszerek – adunk a véleményükre
Azoknak a tulajdonságoknak a meglétét várjuk el elsősorban az influenszerektől is, amiket a legjobban értékelünk embertársainkban. Nem véletlen, hogy az első helyen a hitelesség áll – derül ki egy most közzétett kutatásból.
Magas ugyanakkor azok aránya, akik attól tartanak, hogy nem valós képet mutatnak a véleményvezérek, így rossz hatással lehetnek a fiatalokra, gyerekekre. A válaszadók háromnegyede szerint nem magukat mutatják, hanem színesebb képet festenek a valóságosnál, illetve a saját véleményük helyett a szponzorokét közvetítik. A velük szemben esetlegesen érzett bizalmatlanság ellenére úgy tűnik, hogy a követők feltöltődnek, inspirálódnak és tanulnak az influenszereket nézve, hallgatva. Ennek oka az lehet, hogy hisznek abban, hogy ők valódi tudással, tapasztalattal rendelkeznek.
Influenszerek vs. reklámok
A magyarok ötöde hisz azokban a termékekben vagy szolgáltatásokban, amit a véleményvezérek ajánlanak. Ez az arány egyébként egészen hasonló ahhoz, amit a reklámok esetében mértek. Érdekesség, hogy itt két csoportot figyelhetünk meg: mások bíznak a véleményvezérekben és mások a reklámokban. Ez azt mutatja, hogy az influenszerek el tudnak jutni egy, a reklámokban nem bízó közönséghez is. Érdekes, hogy a véleményvezérekben megbízó közönség úgy véli, hogy az influenszerek abban is segítenek nekik, hogy ne dőljenek be a reklámoknak.
Koronavírus-járvány hatása
Úgy hihetjük, hogy a korlátozások, bezárások miatti több promótált tartalmat fogyasztunk. De igazán komoly hatásról a járvány alatt nem beszélhetünk. A koronavírus időszaka nem hatott jelentősen a véleményvezérekre szentelt figyelemre, a többség nem tapasztalt változást.
Hozzászólás zárolva.