Facebook hozzászólás
389

Korunk személyi kultusza

Influenszerek – adunk a véleményükre

Azoknak a tulajdonságoknak a meglétét várjuk el elsősorban az influenszerektől is, amiket a legjobban értékelünk embertársainkban. Nem véletlen, hogy az első helyen a hitelesség áll – derül ki egy most közzétett kutatásból.

Forrás: Cofidis Hitel Monitor
Forrás: Cofidis Hitel Monitor

Magas ugyanakkor azok aránya, akik attól tartanak, hogy nem valós képet mutatnak a véleményvezérek, így rossz hatással lehetnek a fiatalokra, gyerekekre. A válaszadók háromnegyede szerint nem magukat mutatják, hanem színesebb képet festenek a valóságosnál, illetve a saját véleményük helyett a szponzorokét közvetítik. A velük szemben esetlegesen érzett bizalmatlanság ellenére úgy tűnik, hogy a követők feltöltődnek, inspirálódnak és tanulnak az influenszereket nézve, hallgatva. Ennek oka az lehet, hogy hisznek abban, hogy ők valódi tudással, tapasztalattal rendelkeznek.

Influenszerek vs. reklámok

A magyarok ötöde hisz azokban a termékekben vagy szolgáltatásokban, amit a véleményvezérek ajánlanak. Ez az arány egyébként egészen hasonló ahhoz, amit a reklámok esetében mértek. Érdekesség, hogy itt két csoportot figyelhetünk meg: mások bíznak a véleményvezérekben és mások a reklámokban. Ez azt mutatja, hogy az influenszerek el tudnak jutni egy, a reklámokban nem bízó közönséghez is. Érdekes, hogy a véleményvezérekben megbízó közönség úgy véli, hogy az influenszerek abban is segítenek nekik, hogy ne dőljenek be a reklámoknak.

Koronavírus-járvány hatása

Úgy hihetjük, hogy a korlátozások, bezárások miatti több promótált tartalmat fogyasztunk. De igazán komoly hatásról a járvány alatt nem beszélhetünk. A koronavírus időszaka nem hatott jelentősen a véleményvezérekre szentelt figyelemre, a többség nem tapasztalt változást.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

KUL-TOUR

1 / 158

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!