Technológiák, melyek hatással vannak a vállalatokra és a különböző márkákra
Láttuk, hogy a modern technológia milyen óriási fejlődésen ment keresztül 2020-ban, amely természetesen hatással volt a vállalatok életére is. Hatalmas viták folynak arról, hogy ez a hatás negatív vagy pozitív volt-e. Ez pedig abban mutatkozik meg, hogy a vállalkozások képesek-e lépést tartani a technológiai fejlődéssel, figyelembe véve, hogy az elkövetkező évben még tovább fog növekedni.
Az alábbiakban felsoroljuk az öt legfontosabb technológiai fejlődést, amelyek 2020-ban érintették a vállalkozásokat:
- 5G: Sebesség és adatok
- Internet of Things
- Valóság, némi csavarral
- A gépek felemelkedése
- Beszélgető ügynökök
5G: Sebesség és adatok
2020 szeptemberében az 5G lefedettség hatalmas növekedést mutatott Magyarországon. A mobilhálózatok ötödik generációja megnövekedett sebességgel büszkélkedhet, azt állítva magáról, hogy akár százszor gyorsabb, mint bármelyik jelenlegi technológia. A sávszélességnek sem lesz többé korlátja.
Sultés Szilvia szakértő, szerző – akiről többet itt tudhat meg -, úgy véli, hogy az 5G hálózatok új korszaka azt jelenti, hogy a marketing terén is technológiai előrelépéseket fogunk látni. Jobb felhasználói felületeknek leszünk tanúi gyorsabb alkalmazás és interakció révén. A válaszadásban jelentkező késés a múlté lesz, és a vállalatok márkáikat az ügyfeleik türelmetlen elvárásainak megfelelően szabhatják testre.
A fő problémát az jelentheti, hogy a cégek dolgozóinak fel kell tudniuk venni a lépést. Az adatok most gyorsabban érkeznek, de képesek lesznek-e az elemzők lépést tartani, vagy talán más technológiai eszközökkel találnak innovatív módszereket az információk rögzítésére és megjelenítésére?
Internet of Things
Magyarország exponenciális növekedés tapasztalható a “dolgok internete” piacán. Ha nem ismeri ezt a kifejezést, az IoT olyan technológiára utal, amely olyan szoftverekkel vagy rendszerekkel rendelkezik, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy más eszközökkel kommunikáljanak az interneten keresztül. Például egyszerű hangutasítással kikapcsolhatja házában a villanyt, függetlenül attól, hogy otthon tartózkodik-e.
Az IoT egy olyan példa, amely betekintést nyújt a technológia online szerencsejáték-iparra gyakorolt hatására is. Letölthet olyan mobil alkalmazásokat, amelyek segítségével telefonjáról csatlakozhat a kaszinó online vagy sportfogadási fiókjához. Sőt, sportfogadásokat is tehet, vagy online pókerversenyeken játszhat, függetlenül attól, hogy hol tartózkodik.
Valóság, némi csavarral
Nem titok, hogy a valóság különböző szféráit fedezhetjük fel autentikus otthoni játékélmény keretében. A jelszó a virtuális, kibővített vagy vegyes valóság, amelyek különböző dimenziós és szenzoros élményeket kínálnak. Ahelyett, hogy elindulna a boltba, hogy megnézze, milyen bútorok állnak rendelkezésére, használhatja a legújabb IKEA alkalmazást, hogy virtuálisan böngészhessen a kollekcióból az ágyából.
A VR és az AR úgyszintén belépett az iGaming iparba. Játszhat a legújabb nyerőgépekkel, vagy kipróbálhatja a szerencséjét egy blackjack asztalnál egy virtuális valóság fejhallgató segítségével. Ha rajong a sportért, akkor megteheti tétjét meccs közben, úgy nézve, mintha a stadion lelátóján ülne.
A legjelentősebb a fizikai üzletekre és helyszínekre gyakorolt hatás. A termékek közötti válogatás, a nézelődés gyakorlatilag nem vezet értékesítéshez, így a vállalatok nem biztos, hogy indokoltnak fogják tartani a bérleti díjak kifizetését. Mivel a következő generációs játékkonzolok digitálisak és virtuálisak lesznek, előfordulhat, hogy a fizikai játéktermékeket árusító üzletek ugyancsak bezárnak.
A gépek felemelkedése
Két elem befolyásolja a technológiai márkaépítést: a gépi tanulás (ML) és a mesterséges intelligencia (MI). A vállalatok mind integrálódtak a rendszerfolyamatokhoz, hogy elemezni tudják az ügyfélmintákat, és vásárlóikhoz igazítsák üzleti tevékenységüket. Mindent az élmény testreszabásához kell igazítani, hogy a termékek és szolgáltatások személyesebbek legyenek.
Ez a technológia nagyban lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy megkülönböztessék márkájukat az ipar többi szereplőjétől. Ahelyett, hogy ugyanazt az ügyfélfelületet használnák, mint más vállalkozások, a technológia megmutatja, mi teszi boldoggá az ügyfeleket, és ehhez igazítható az élmény. A szolgáltatók ezt a képességet arra használhatják, hogy alkalmazkodjanak ahhoz, hogy vállalkozásuk front-endje hogyan lépjen interakcióba a háttérrel.
Beszélgető ügynökök
A beszélgető ügynökök” divatos és bájos kifejezés a chatbotokra. Ha valaha is megpróbált egy online ügyfélszolgálati munkatárssal beszélni az élő csevegés funkcióval, akkor valószínű, hogy egy chatbottal diskurált. Számos online kaszinó kezdi használni ezt a technológiát, hogy a lehető legnagyobb mértékben segítse a tagokat, csökkentve az emberi munkaerő igényét.
Az, hogy ez vajon jó befektetési megtérülés-e, egy másik vitatéma. Bár javítja az üzleti besorolást a válaszidők szempontjából, csökkentheti a segítőkészség és a felhasználói oldal szempontjából. Ezek a csevegőrobotok azonban vitathatatlanul hasznosak a gyakran feltett kérdések megválaszolásában, majd ha szükséges, továbbítják a kérdést egy ügyfélszolgálati munkatársnak.
Végső szavak
Biztosak vagyunk benne, hogy még sok technológiai fejlesztésre érdemes figyelmet fordítani, de a fentiek az öt legfontosabb választásunk 2020-ra. Ne feledje, tartsa nyitva a szemét az elkövetkező hónapokban minden olyan technológiára vonatkozóan, amely hozzájárulhat vállalkozása fejlesztéséhez.
Hozzászólás zárolva.