A férfiak a márkás cuccokat, a nők a gyors vásárlást keresik
Úgy tűnik, a magyarok is kezdenek megbékélni az e-kereskedelemmel, kialakultak a vásárlási szokások, kiépültek a megfelelő csatornák, így a bizalom már szinte magától értetődővé vált a netes vásárlók számára.
A kényelem, az ár és az időtényező vezetik a fontossági ranglistát az internetes vásárlásoknál a Lealkudtuk.hu legújabb felmérése szerint, amelynek során a több mint 3000 válaszadó alig 6 százaléka tette az első helyre a bizalmat, míg a kényelmet 40 százalékuk. A férfiak számára a kínálat és az ár számít leginkább, míg a nők elsősorban az időtényezőt veszik figyelembe vásárláskor. Az idősebbek is egyre nagyobb arányban vásárolnak a neten, de míg a fiatalabbak szívesen körülnéznek a virtuális piactereken is, addig az 55 év felettiek arra a kérdésre, hogy legutóbbi internetes rendelésük során magánszemélytől vagy e-kereskedőtől vásároltak-e, 87 százalékban azt válaszolták, hogy e-kereskedőtől.
Egyre gyakoribb, hogy útközben bonyolítják le vásárlásaikat a felhasználók: a válaszadók 35,2 százalékával fordult elő az elmúlt fél év során, hogy okostelefonján választott ki és rendelt meg valamilyen terméket, szolgáltatást.
Mivel az internetes vásárlók a kedvezőbb ajánlatokért böngésznek az online ajánlatok között, nem meglepő, hogy a válaszadók 66 százaléka követi az akciózásokat, leértékeléseket, ám bevallásuk szerint ezt nem anyagi kényszerből teszik, hanem tudatosan vásárolnak. A válaszadók többsége szerint azonban az alacsony ár nem mehet a minőség rovására: „A megkérdezettek 71 százaléka gondolja azt, hogy a márkás termékek minősége mindig jobb, de a férfiak inkább hajlanak erre az állításra. Ebben viszont nem figyelhető meg sem életkorbeli, sem iskolázottsági eltérés” – mondta Orova Balázs az Allegro Group HU Kft. igazgatója.
A vásárlók körében a legnépszerűbbnek a kedvezményes utazási lehetőségek és a wellnesshétvégék bizonyultak. Ezek között is igen kedveltek a belföldi „két éjszaka két főre” típusú ajánlatok. Második helyen a műszaki termékek, a harmadikon pedig a háztartási cikkek végeztek. A szépségápolással és egészségmegőrzéssel kapcsolatos szolgáltatások elsősorban a hölgyek figyelmét keltik fel.
Hozzászólás zárolva.