Az ÚJ CÉL SIERRA LEONE
A héten rajtol a Budapest-Bamako Rally
Minden eddiginél hosszabb távot kell megtenniük azoknak a versenyzőknek, akik január 31-én elindulnak a Budapest-Bamako Rallyn, ami idén voltaképpen Budapest-Sierra Leone Rally. A 8000 kilométert embert próbáló feladatok teszik még nehezebbé.
A 2015 óta egyre nagyobb népszerűségű magyar szervezésű rallyn idén 700 fő indul, köztük a legidősebb résztvevővel, Oszvald Marika operett színésznővel – számolt be az RTL-en az előkészületekről Villám Géza, a futam fő szervezője. Pedig idén hosszabb, nehezebb és fárasztóbb lesz, mint eddig valaha. Fontos változás, hogy az amatőr autóverseny végcélja Bamako helyett Sierra Leone, Bamako ugyanis jelenleg nem biztonságos.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium Konzuli szolgálatának honlapja szerint a rally útvonala egyébként sem lesz gyaloggalopp. Mauritánia egyes részeit csak megfelelő katonai vagy rendőri biztosítás mellett javasolja, az ország többi részét, valamint a többi érintett országot, mint Szenegált, Gambiát és Sierra Leonét a fokozott biztonsági kockázatot rejtő térségek közé sorolja. Épp ezért jó hír, hogy 2008 óta a versenyt a veszélyes mauritán részeken a hadsereg biztosítja, és védi. A 17 napos verseny útvonala a következőképpen alakul: Marokkó – Mauritánia – Szenegál – Guinea – Sierra Leone. A verseny szervezői soha nem rejtették véka alá, hogy milyen nehézségek és veszélyek leselkedhetnek a résztvevőkre, ennek ellenére évről-évre nő a nevezések száma. Pedig az afrikai útvonalon bármikor emberrablás, terrortámadás, fertőző betegségek, korrupció, veszélyes időjárás, egészségügyi vagy technikai probléma távol a lakott területektől, és ezek számos variációja beüthet.
Négy kategóriában indulnak az autók. A Verseny kategóriában napi etapokat teljesítenek a járgányok, melyek során geocaching feladatokat és speciális szakaszokat iktatnak be, amit limitidő alatt kell megcsinálni. A 4×4/Kaland kategóriában nincsenek pontok és feladatok, csak gyönyörű tájak és kiszámíthatatlan útviszonyok, ezért terepjáró nélkül nem ajánlott nekivágni. A Túra kategóriát a rajttól a célig meg lehet csinálni egy egyszerű személyautóval. A Spirit kategória hivatott a rally igazi szellemiségét megőrizni, hasonló, mint a Túra kategória, itt nincs nevezési díj, viszont csak ipari hulladék autókkal és motorokkal lehet végig csinálni.
Hozzászólás zárolva.