Így formálj a hátrányból versenyelőnyt
A kudarcban rejlő lehetőség
A kudarcok még a legsikeresebb vállalkozások életében is jelen vannak, de nem mindegy, hogyan tekintünk rájuk. Hibázni nem szégyen, hanem egyenesen ajánlott, hiszen ha tanulunk a rossznak vélt döntésekből, akkor akár versenyelőnyt is kovácsolhatunk belőlük. De hogyan lehet mindezt elérni? Ebben segítenek a K&H szakértőinek és Tomán Szabinának, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetőjének a tanácsai.
A kudarcok a vállalkozások életének természetes velejárói, melyek már a kezdeti lépésekkor elérhetnek bennünket. A CB Insights 2019-es nemzetközi kutatása szerint például a kezdő startupok jelentős része már az elején elbukik azon, hogy nem méri fel megfelelően a piaci igényeket, elfogynak az anyagi források vagy nem megfelelő csapattal indul el.
„Cégvezetőként magam is számos nehézséggel szembesültem, például amikor nem jöttek be a számításaim egy-egy csapattaggal kapcsolatban, vagy mégsem vezettünk be egy terméket. Számomra a siker kulcsa az, hogy mindig bátran szembe néztem ezekkel a helyzetekkel, és folyamatosan újraterveztem, ha valami mégsem jött össze” – foglalta össze gondolatait Tomán Szabina, a Cápák között egyik befektetője.
A mentor most megosztja azokat a tapasztalatait, amelyek a leginkább segítették abban, hogy a kudarcait sikerré tudja formálni.
Változtassuk meg a hozzáállásunkat!
Sokat számít, hogyan tekintünk a nehézségekre. Egy-egy elrontottnak vélt döntés szolgálhatja a javunkat is, ha nem kudarcként, hanem fejlődési lehetőségként értékeljük. Bátran merjünk hibázni, hiszen ezáltal rengeteg tapasztalatra tehetünk szert, ami akár versenyelőnyhöz is juttathatja a vállalkozásunkat.
Ne azonnal cselekedjünk!
Amikor sikertelenség éri a cégünket, ne rögtön, érzelmektől vezérelve reagáljunk a történtekre. Ha kell, várjunk egy-két napot, hogy alaposan, tiszta fejjel átgondolhassuk, mit rontottunk el és mi ebből a tanulság. Bízzunk a csapatunk meglátásaiban is, hiszen közösen könnyebb megtalálni a megoldást az adott problémára. Fejlesszük a gyenge pontjainkat!
Legyünk önkritikusak!
Amikor céget építünk és vezetők leszünk, a gyenge pontjaink is felszínre kerülnek, melyek a vállalkozás fejlődésének a gátjai is lehetnek. Ezért gondoljuk végig, hogy milyen területek jelentenek számunkra leginkább kihívást. A leggyakoribb, vezetőket jellemző hiba például, ha valaki nem tud csapatot építeni, motiválni, de az is jellemző a hazai cégvezetőkre, hogy megrekednek a mikromenedzsment szintjén, nem tudják a feladatokat delegálni.
Hozzászólás zárolva.