Kutatás a női közösségek erejéről
A nőegyletektől a Facebook-csoportokig
Karrier, hobbik, praktikák vagy anyaság: mi köti össze igazán a nőket 2021-ben? A nőnap történelme során mindig meghatározó jelentősége volt a női csoportoknak, közösségeknek, amelyek manapság egyre inkább átkerülnek az online térbe, szerepük azonban továbbra is változatlan: egymás támogatása és segítségnyújtás. Ez pedig a világjárvány alatt kiemelten fontos: a Telenor nemzetközi nőnap alkalmából készített kutatásából kiderült, hogy leggyakrabban a női csoportokban tanácskérés és inspiráció miatt aktívak a tagok.
A válaszadók közel kétharmada 2-5 női csoport tagja, de az esetek negyedében hatnál is több ilyen körben vesznek részt. A legnépszerűbb női közösségek közé tartoznak a barátnői (39%) és az egészség/életmód/sport témájú női csoportok (37%), de emellett kedveltek a háztartási praktikával, hobbikkal, nőket érintő problémákkal, divat-szépséggel, anyai feladatkörökkel és eladással foglalkozó klubok. A kitöltők többsége saját bevallása szerint aktív valamelyik csoportban, vagyis gyakran like-ol vagy szól hozzá egy-egy témához.
A vizsgált női közösségek főleg a social médiában (például Facebook csoportban) tartják a kapcsolatot – ez alól a barátnői, valamint munkahelyi, lakóhelyi csoportok kivételek, ahol a személyes és online kommunikáció egyaránt népszerű megoldás. A járványügyi helyzet azonban természetesen erre is hatással volt: közel minden ötödik női csoporttag számolt be arról, hogy teljesen átkerült a kapcsolattartás az online térbe. A közösségek jelentősége azonban nem változott: ezt mutatja például, hogy a válaszadók 13 százalékának az elmúlt időszak átvészelésében sokat segítettek a barátnői csoportok, 16 százalékuk pedig belépett új női körbe a pandémia alatt.
Hozzászólás zárolva.