A süti érdekli a fiatalokat, de a politika nem?
Egy amerikai példa alapján muffinok segítségével próbálják rávenni a 18. életévüket idén betöltő fiatalokat arra, hogy menjenek el szavazni! A Nemzeti Sütibank elnevezésű karitatív akció azért szánta rá magát az esemény megszervezésére, mert több kutatás is bizonyítja, hogy az EU fiataljai meglehetősen motiválatlanok politikai ügyekben.
Márciusban a sárvári fürdőben különböző muffinokat, dollár, euró és svájci frank alakú édességeket kínálnak majd a vendégeknek. A fiatalok a süteményekbe szúrt zászlócskákkal szavazhatnak egy-egy kérdéskörről. Az uniós lobogókat olyan urnákba lehet majd bedobni, amelyek a 18+ korosztályt érintő kérdéseket reprezentálják. Szavazni lehet majd például a külföldön való munkavállalás ügyéről, a nemzetközi egyetemi oktatásban való részvételről és környezetvédelmi kérdésekről is.
A voksok alapján próbálják majd előre jelezni a fiatalok választási preferenciáit. Az akciót egyébként az Európai Parlament támogatásával megvalósuló EPVOKS elnevezésű rendezvénysorozat egyik eseményeként szervezik meg.
Az ilyen játékos „választási hadjáratokra” azért van szükség, mert több kutatás is bizonyítja, hogy az EU fiataljai meglehetősen motiválatlanok politikai, választási ügyekben, pedig az unió már több sikeres programot is végrehajtott annak érdekében, hogy növelje a fiatalok politikai, társadalmi és közéletben való részvételi hajlandóságát. Az Európa Tanács már 1997-ben prioritásként fogalmazta meg a demokratikus állampolgárságra nevelést. 2004 óta pedig több programot is meghirdettek annak érdekében, hogy a fiatalokban tudatosítsák a demokratikus társadalomban való aktív szerepvállalás fontosságát. Ennek ellenére még mindig megfigyelhető a közéletben való részvételi hajlandóság csökkenése.
Éskovács Péter, a sütibank- koncepció egyik kidolgozója szerint az érdektelenség, a tájékozatlanság a politikai élet eseményeivel kapcsolatban azt eredményezheti, hogy a májusi EU- választásoktól nagy számban maradnak távol a fiatalok. Minderről persze nem azok tehetnek, akik most töltik be a 18. életévüket. A hiba a felnőttekben van, akik nem a fiatalok életkori sajátosságainak megfelelően fogalmazzák meg mondanivalójukat. A mai döntéshozók gyakorta nem ismerik a faitalok nyelvezetét. A hivatali, uniós bikkfanyelven megfogalmazott anyagok információból mit sem értenek a gyerekek. – állítja a Nemzeti Sütibank kitalálója.
Hozzászólás zárolva.