A várakozásaink ereje
Ez a törvény kimondja, hogy amire meggyőződéssel számítunk, az önmegvalósító próféciává válik.
Másként fogalmazva: az életben nem feltétlenül azt kapjuk, amit akarunk, hanem azt, amire számítunk, amit várunk.
A várakozásainknak hatalmas befolyásoló ereje van. Bizonyos értelemben a saját életünk jósai vagyunk, mert ahogy beszélünk, ahogy gondolkodunk, meghatározza a dolgok, azaz életünk alakulását. A sikeres emberek közt végzett felmérések azt mutatják, hogy mindegyiküket a magabiztosság, a pozitív jövőkép jellemzi. Mindegyik azt várja a jövőtől, hogy továbbra is boldog lesz, és ritkán csalódik ebben.
A sikertelen emberek várakozásai a jövőre nézve negatívak. Várakozásaikat természetesen be is igazolják. Mert az ember már csak ilyen. Ha választania kell aközött, hogy igaza, vagy boldog legyen, hát az előbbit választja.
Több mint negyven éve közismert Dr. Rosenthal, híres és sikeressé vált kísérlete. Nem tudom, a tanítóknak, tanároknak oktatják-e? Nos, aki nem ismerné még, …és aki ismeri ,annak sem árt még egyszer elolvasni ezt a régi igaz-történetet.
Az év elején három tanárt behívattak az igazgatóhoz, aki a következőt mondta nekik: Megfigyeltük tanítási módszereiket, és arra a következtetésre jutottunk, hogy önök az iskola három legjobb tanárai. Kitüntetésként mindegyikük kap egy osztályt, amelyben a legtehetségesebb diákjaink vannak. Egy nemrég végzett IQ teszt alapján, válogattuk ki őket. Azt várjuk tőlük, hogy eredményeik 20-30 százalékkal javuljanak az előttük álló évben. De mivel nem akarjuk, hogy diszkriminációval vádoljanak, azt szeretnénk, ha mindez közöttünk maradna. Nem fogjuk elmondani a szülőknek, és önök se mondják el a diákoknak, hogy speciálisan összeválogatott osztályokról van szó.
A tanárok boldogok voltak. Minden tanár álma, hogy az osztálya csupa tehetséges gyerekből álljon. Lelkesen tértek vissza az osztályaikhoz. Az év során követték az osztályok teljesítményét, és figyelték a tanárok tevékenységét. Látható volt, hogy nagyobb lelkesedéssel végzik a munkájukat. Türelmesebbek voltak azokkal a diákokkal, akik kicsit nehezebben értették meg a dolgokat. Több időt fordítottak arra, hogy az órákon kívül is segítsék tanítványaikat. Ha a gyerekek valamit nehezebben értettek meg, a tanárok úgy gondolták, nem a tanítványokkal van baj, hanem a magyarázatukkal.
Hozzászólás zárolva.