Az Év Kórháza
Az Év Kórháza szavazás idén 5. alkalommal indul el a HáziPatika.com weboldalon. A kampányindulás alkalmából Dr. Pilling János (SE Magatartástudományi Intézet) izgalmas előadásán az orvos-beteg kommunikáció jelentőségéről hallhattak az érdeklődők, egy sajtótájékoztató keretében. A tapasztalatok és a vizsgálatok egyaránt azt mutatják, hogy a betegeknek az egészségügyi ellátással való elégedettségét jelentős mértékben a velük való kommunikáció minősége határozza meg.
Az orvos kommunikációja nemcsak a beteg elégedettsége, hanem a páciens együttműködési készsége, s így gyógyulása szempontjából is alapvető. Egy felmérés szerint például a gyermekorvosi konzultációval elégedetlen szülők 83 százaléka nem tartotta be az orvos – szakmailag helytálló – előírásait.
2005-ben indult útjára Az Év Kórháza internetes szavazás a HáziPatika.com weboldalán. Az eredeti szándék az volt, hogy a hazai kórházakról és az egészségügyi ellátás színvonaláról képet kapjanak az érdeklődők. Azóta évrõl évre tízezrek vállalkoztak a véleménynyilvánításra, és a kapott adatok – bár szubjektív forrásból, a betegektõl származnak – objektív rangsorolásra is alkalmasak, hiszen számtalan kategóriában lehetett szavazni minden évben.
Az intézmények a szavazás folyamán remélhetőleg sok olyan hasznos információt és visszajelzést kapnak majd a betegektõl, amelyek segítik őket jelenlegi szolgáltatásaik és a betegellátás színvonalának további fejlesztésében.
Az Év Kórháza kitüntetés nyertesét és a kategória győzteseket – az erkölcsi elismerés mellett – az idén is korszerű számítástechnikai eszközökkel jutalmazza a HáziPatika.com és a főtámogató Pfizer, ezzel is segítve a köztudottan szűkös anyagi helyzetben lévő egészségügyi intézmények működését.
forrás: www.medipress.hu
Hozzászólás zárolva.