Facebook hozzászólás
329

Boldogságórák is lesznek az iskolákban

Mai rohanó világunkban sokszor épp a legfontosabbakra, a felnövekvő generációra nem jut elég idő.  A gyerekek jólléte a szülői nevelés mellett függ az óvodától és az iskolától és a benne dolgozóktól is, hiszen csak boldog, nyugodt szakemberek tudják felkészíteni a jövő nemzedékét egy boldogabb életre. Ezt felismerve indította el a Jobb Veled a Világ Alapítvány a Boldogságóra programját, mely a pozitív pszichológia kutatásaira épül és melynek keretében az oktatási-nevelési intézmények most Boldog Iskolákká válhatnak.

Amerikai kutatások szerint a boldog gyerekek önbizalma erős, képesek pozitívan gondolkodni, egészségesek, hisznek magukban, mernek a felnőttektől segítséget kérni, kreatívak és könnyebben megtalálják a kiutat az őket megérintő problémákból. A jövő kiegyensúlyozott, sikeres és elégedett generációja most fejlődik, így a gyakorlatias, kellemes és tartalmas élet elsajátításához szükséges játékos fizikai tevékenységek, pozitív szülői és nevelői megerősítés, az örömteli elfoglaltságokra való szoktatás nem várathat magára. Ezt célozza a Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogság Intézetének Boldogságóra programja is, melyhez eddig több, mint 1300 pedagógus csatlakozott, és amelynek fővédnöke Prof. Dr. Bagdy Emőke.

„A foglalkozások célja nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a fiatalok elé, hanem hogy vezérfonalat adjon a gyerekeknek arra, hogy könnyebben birkózzanak meg a problémákkal, könnyebben vegyék a kihívásokat, valamint a testi-lelki egészségmegőrzés tanulmányozására adjon lehetőséget. Mindezt nagyon szigorú, empirikus kutatásokkal támasztjuk alá. Vagyis az órák lényege a személyiségfejlesztés, a pozitív életszemléletre való képesség elsajátítása” – avatott be a részletekbe Bagdi Bella, az alapítvány elnöke, aki a minap a Pest megyei tankerületek vezetőinek és iskolaigazgatóknak tartott előadást a kezdeményezésükről.

A Boldogságórán való részvétel lehetősége a jövőben még több gyermekhez eljuthat, hiszen az oktatási-nevelési intézmények február 25-től pályázhatnak a Boldog Iskola cím elnyeréséért. Azokat az iskolákat, akik havonta egy boldogságórát megtartanak legalább egy csoporttal, és beépítik a programot a munkatervükbe, Boldog Iskola díjjal tünteti ki az alapítvány Boldogság Intézete. A díj nyertesei megkapják ajándékba a Boldogságóra szakkönyveket, melyeket alsós, felsős és középiskolás korosztályoknak kidolgoztak ki.

„A szeptembertől júniusig tartó program 10 foglalkozásból áll, melyek során boldogságkutató pszichológusok által javasolt boldogságfokozó technikákat tanítunk meg a gyerekeknek, mint pld. az optimizmus, célok elérése, megküzdési stratégiák, testmozgás. A gyerekek megtanulják az elméleti hátteret és a programban kidolgozott gyakorlatok segítségével tapasztalati tudást szerezhetnek.” – magyarázta Harsányi Beáta pedagógus, aki két éve tart Boldogságórákat alsós gyermekeknek.


„Döbbenetes volt a változás, amin átmentek egy év alatt. A végére ki merték mondani, hogy ‘Most ne szólj hozzám, mert rossz kedvem van és nem szeretnélek megbántani’. Ha valaki sírt, odamentek hozzá és megkérdezték mi a baj, hogyan tudnak segíteni. Megtanulták, ha összevesznek valakivel, nem elég bocsánatot kérni, sokkal fontosabb
megelőzni, hogy megbántsák a másikat” – mesélte tapasztalatait a tanító, aki szerint hosszútávon felmenő rendszerben lenne érdemes folytatni a Boldogságórákat, és nagyon örül, hogy most már elérhető pedagógusok számára egy 30 órás akkreditált Boldogságóra képzés is.

Álomkóros a gyerekem! Valami baj van?
A gyerekek alapból sokat alszanak, de ha a szülő azt veszi észre, hogy gyermeke napközben is álmos, mert nem tudja megfelelően kipihenni magát, akkor felmerülhet, hogy valami betegsége van. Dr. Tar Attila, Budai Endokrinközpont. gyermek endokrinológusa elmondja, mikor gyanakodjunk betegségre.

A Boldog Iskola pályázat célja, hogy minél több oktatási intézmény bevezesse a Boldogságórákat, ezzel is elősegítve egy boldogabb generáció felnövekvését. A program kiemelt küldetése, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az iskolás korosztály számára.
Az iskolák a boldogiskola.hu linken jelentkezhetnek, és azok akik egy éven át minden hónapban egyszer fotó dokumentációval igazolják a Boldogságórák megtartását, elnyerhetik az Örökös Boldog Iskola címet. (Képek: sajtóanyag)

 

 

 



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!