Facebook hozzászólás
429

Elkészült Magyarország első Gasztro Körképe

Mennyit költünk havi átlagban éttermekben? Van-e hatása a gasztroforradalomnak a fogyasztásunkra? Ki a legismertebb séf az országban? Tudjuk-e, hogy hány Michelin csillagos éttermünk van? Tervezzük-e meglátogatni ezeket? Kiderül a 2018. őszén végzett kutatásból! A Dining Guide, hazánk legrégebbi gasztronómiai platformja érdekes vállalkozásba fogott néhány hazai csúcsétteremmel (Arany Kaviár, Babel, Costes, Costes Downtown, Fausto’s, Kistücsök, Olimpia, Tama, Stand, St. Andrea) karöltve. A lakosság étterembejárási szokásait kutatták az Ipsos segítségével, ennek köszönhetően készült el Magyarország első Gasztro Körképe. 

A szeptemberben végzett országos mérés eredményei alapján elmondható, a kb. 8 milliós felnőtt lakosság 41%-a legalább félévente, 13%-a pedig havonta jár étterembe. Ők elsősorban a 40 év alatti, legalább érettségivel rendelkező városi lakosságot képviselik. A 25-60 éves budapestiek körében ezek az arányok magasabbak, 56% és 16%.

Costes Downtown, Kép: sajtóanyag
Costes Downtown, Kép: sajtóanyag

Legmagasabb arányban cukrászdába, kávézóba, fagyizóba járnak a magyarok (70%). Saját bevallásuk szerint éttermekben a magyarok 65%-a, gyorséttermekben 54%-a fordul meg valamilyen rendszerességgel.

Nem kell félnünk a paprikától
Iidén Enrico Crippa, a három Michelin-csillagos Piazza Duomo étterem séfje vezette a Dining Guide étteremteszteléseit. A nemzetközi szaktekintélyt meglepte a magyar topéttermek szervizeinek magas színvonala, és elvarázsolta a magyar paprika íze.

A gyorséttermi fogyasztás illetve az étteremlátogatás erősen korrelál egymással: a legalább havi szinten étterembe járók 84%-a a gyorséttermeket sem veti meg, 59%-uk havi szinten fogyaszt ilyen étkezdékben is.

A magyar étteremlátogatókra elsősorban a pragmatikusság jellemző, 58%-uk a jó ár-érték arányú helyeket keresi. Kiemelten igaz ez Kelet-Magyarországra, ahol az ár szerepét az étteremlátogatók 70%-a említette az étteremválasztás szempontjai között. Ehhez képest Közép-Magyarországon a jó ár-érték arány, illetve a fontossági sorrendben második helyen álló ízvilág, minőség hasonló súllyal esik latba a döntési folyamat során (46%-45%).

Egy előétel zöldségekkel, Kép: Costes Downtown
Előétel a Costes Downtownban, Kép: sajtóanyag

Az étterembejárók 41%-a a jól ismert helyeket keresi. Újdonság esetén az étterembejáró közönség 47%-a családtagjai, barátai és ismerősei ajánlására hagyatkozik.

Csip-csip csóka…
Szájhagyomány útján jutott el hozzánk a hír, hogy a Kopaszi gáton nyílt egy étterem, amelyik egy világtalan fekete vagy dolmányos vagy vetési tipusú énekesmadár nevét viseli, és érdemes kipróbálni. Felkerekedtünk a barátainkkal négyesben ünnepelni a Duna-parta, és nem bántuk meg!

A gasztronómiával foglalkozó online platformok a fővárosi diplomások, illetve a potenciális Michelin csillagos étteremlátogatók szűk rétege számára bír kiemelt jelentőséggel.

A legalább éves szinten étterembejárók csoportjának elsődleges motivációja a családi és baráti összejövetelekben rejlik (58%). A nők, valamint alapfokú végzettséggel rendelkezők körében átlagosnál nagyobb prioritást élvez ez az indíttatás. Ugyanakkor minél gyakrabban jár valaki étterembe, annál kevésbé van szüksége különleges alkalomra, mivel a program önmagában is elég motivációként szolgál.

A következő napokban további részleteket olvashattok nálunk a hallatlanul izgalmas felmérés eredményeiről! Ne hagyjátok ki!

 



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

KUL-TOUR

1 / 158

GASZTRO

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!