A MATEMATIKA ÉS A TERMÉSZETTUDOMÁNYOK A LEGNEHEZEBB
Ez vár ránk, ha visszatér a digitális oktatás
A koronavírus-járvány rendkívüli kihívások elé állította a családokat, tavasszal az online oktatásra való áttérés olykor szürreális helyzeteket teremtett. Bár valós probléma, hogy 100 éve gyakorlatilag ugyanazokkal a módszerekkel tanítottak a pedagógusok Magyarországon, mint napjainkban, és az online platformok úttörők lehetnek a változások felé, mégsem kitörő lelkesedés övezi a digitális oktatást. A legnagyobb kihívás a természettudományok területén és a matematika terén jelentkezett. Öröm az ürömben, hogy az önsegítő csoportok és az online felületek nagy segítséget adnak a gyerekeknek és a szülőknek is a újra megtalálni a lelki egyensúlyt és feldolgozni a tananyagot.
Hasonlóan vélekedik Mosóczi András, hazánk egyik legnagyobb online oktatási platformjának vezetője is. A jelenleg 140 ezernél is több felhasználóval rendelkező matematika oktató weboldal, a mateking.hu alapító-vezetője szerint azért fontosak az online felületek, mert ezek rendkívül sok szemléltető módszert sűrítenek össze nagyon kis helyre. Egy-egy 5 perces tananyag elkészítése náluk 15-20 órát is igénybe vehet, így nyilván nem várható el egyetlen tanártól sem, hogy egy szál krétával a kezében egy zöld tábla előtt ugyanazt produkálja, mint egy ilyen tananyag. A diákoknak és a modern oktatásnak azonban igénye van ezekre a tananyagokra, de semmiképp sem a tanár helyett, hanem a tanár mellett. Ezek a digitális tananyagok az új világ tankönyvei. Éppen úgy, ahogy a lexikonok helyett ma már ott a Google kereső, a matek tankönyvek helyett ott van például a mateking.
„Komoly probléma ugyanakkor az, hogy kis túlzással aki tavaly még dinnyét árult, ma már az is online oktat. Gombamód szaporodnak az ilyen-olyan online oktató felületek, ahol kétes értékű, sok esetben sem szakmai sem didaktikai tapasztalattal nem rendelkező cégek és magánszemélyek próbálnak hasznot húzni a szülők kiszolgáltatott helyzetéből és tanácstalanságából. Az online oktatás “Zimmer Feri”jei közötti eligazodásban támpont lehet, hogy vajon létezett-e már a platform a járvány előtt is. Természetesen abból, hogy valaki épp mostanra időzítette az indulást nem következik automatikusan, hogy az ne lenne minőségileg megfelelő. Jópár kiváló oktató oldallal is találkoztam az elmúlt fél évben abból a több tucatból amely most kezdte a működését” – mondja Mosóczi András.
A matekoktatás régi motorosaiból, akik már 5 évvel ezelőtt is bőven a pályán voltak és most is nagyon népszerűek, két igazán nagy platform említhető meg. Az egyik az általános iskolásokat és középiskolásokat oktató matekmindenkinek.hu a másik pedig a középiskolai és egyetemi matekot oktató általam vezényelt mateking.hu weboldal – tette hozzá Mosóczi.
Hozzászólás zárolva.