Forró zónában él célba a fapados Dakar
Az elmúlt évekhez hasonlóan az idén sem nehézségektől mentes a Budapest-Bamako rajtja. A múltban Al-Qaida fenyegetésekkel és emberrablásokkal kellett szembenéznie a magyar szervezésű afrikai rallynak. Az idén pedig egy Ebola járvánnyal fenyegetett régió vár a 480 indulóra.
“Az Ebola sokkal többeket riasztott el, mint az elmúlt évek terror fenyegetései. Az eredeti 600 nevezőből mindössze 480-an vállalták be a futamot” – mondta a verseny és kalandrally alapítója Szabó Gál András. A futam célpontját, Bamakot az ENSZ egészségügyi világszervezete még nem nyilvánította hivatalosan Ebola mentes országnak. Az elmúlt hetekben 8 ebolás beteg vesztette életét Maliban és több száz embert tartottak karanténban. A nehézségek ellenére a Budapest-Bamako az idén ismét Bamakoban ér majd célba. “Természetesen vannak vészforgatókönyveink arra az esetre ha súlyos járvány lenne Maliban, de meglátásunk szerint emiatt most nem kell különösebben aggódni”. – mondta a futam főszervezője.
A Dakar afrikai szellemi örökösének tartott rally január 16-án 42 ország résztvevőivel rajtol Budapestről, a Lurdy Házból. Két kontinens nyolc országán halad majd át a két hetes maratoni tereprally mezőnye. Vadonatúj etapok és napi célpontok szerepelnek az útvonalon. Először jut el a rally a marokkói Marakesbe, Erg Chigaga dűne rendszeréhez, a mauritán Terjit oázishoz és egy különleges csimpánz rezervátumban is éjszakáznak majd az embertpróbáló rally résztvevői Maliban.
A világ legnagyobb amatőr rallyjaként számontartott Bamako mottoja az idén sem változott:Bárki. Bármivel. Bárhogy. A verseny kategóriában induló terepjárók mellett az idén is lesznek flúgos járművek. A rajthoz áll két Robur teherautó, egy Milleneum Flakon névre hallgató Trabant kombi, régi VW bogár, egy Peugeot 205-ös, egy Mercédes iskolabusz és egy 1960-as Ford Falcon. Az indulók közt ott lesz a bulvár lapok hasábjairól ismert Fekete Pákó és Body Sylvi. A 2013-as rallyt csak részben teljesített Fekete Pákó izgatottan vág neki az idei futamnak. “Az idén rendben van a marokkói vízumom is és végre elejétől végig teljesíteni fogom a rallyt” – mondta a nigériai származású magyar előadó.
A verseny kategória az idén is rendkívül komoly kihívást jelent majd. Maga a pálya kijelölése 5 hétbe és 2 autóba tellett. “Embertelen árvízekkel és komoly dűnerendszerekkel kellett megbírkóznunk.” – mondta a pályát író Tempfli László, akit tapasztalt szaharai sofőr létére megdöbbentettek az idei zord viszonyok. A verenyzők a régi afrikai Dakar etapjaira emlékeztető kő és homok sivatagos valamint szavannás etapokkal kell, hogy szembenézzenek Marokkóban, Mauritániában és Maliban.
Az idén először 4×4 kaland kategória is indul a Bamakon. “Ezt elsősorban azoknak hoztuk létre, akik terepjáróval indulnak, de nem akarnak versenyezni.”- mondta Szabó Gál András.
A futam jótékonysági projektjei között szerepel több Afrikai iskola felszerelése, oldalkocsis mentő motorkerékpárok és egy iskolabusz adományozása. A rally ndulói Diema városában pedig egy közszolgálati közösségi rádiót építenek, amely távoktatási, nőjogi, mezőgazdasági és szórakoztató músorokat szolgál egy olyan régióban, ahol a hallgatók nagyrésze írástudatlan, áram nincs és a legfőbb médium még ma is a rádió. „Büszke vagyok a csapat összefogásra. Egy angol induló és egy észt csapat adományozott elegendő pénzt, hogy az URH adót, az antennákat és a kábeleket megvegyük. A rádió adó egyéb felszereléseit pedig az indulók dobják be a közösbe” – mondta Villám Géza, a volt kereskedelmi rádiós. „Egy keverőpultra és pár tartalék mikorfonra még mindig szükségünk van, de reméljük a rajtig az is meg lesz” – tette hozzá.
A 2015-ös Budapest-Bamako össztávja 8646 kilométer lesz, napi 529 kilométeres átlag etapokkal. A leghosszab a 3.5 napos szuper maraton Budapestől Tangerig, amely 3117 kilométer lesz. A 16 napos futam Január 16-én rajtol délután kettőkor a Lurdy Házból és február 1-én ér célba Bamakoban.
Hozzászólás zárolva.