Gyerekek médiahasználati szokásaiZömük
A 8-14 éves gyerekek 95 százaléka hetenként többször néz televíziót, rádiót pedig kétharmaduk hallgat hasonló gyakorisággal. Nyomtatott sajtóterméket a korosztály fele, szokott olvasni. könyvet pedig jó egyharmada olvas.
Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos vizsgálata, amellyel a hazai médiakutatás történetében először feltárták a gyerekek médiafogyasztási szokásait.
A korosztály 800 000 tagját reprezentáló 2 000 gyereket és valamelyik szülőjét személyesen kérdezték meg idén má
jus-júniusban a piackutatók. A válaszadó gyerekek kétharmada tartja magát átlagos tévé-nézőnek. A saját maguk által aktívnak nevezett televíziózók között több a fiú, mint a lány. Így a lányoknál nagyobb a ritkán tévézők aránya, mint a fiúknál.
A 8-14 évesek számára készülő ifjúsági és könnyűzenei magazinok, továbbá az iskolában terjesztett gyereklapok 10 százalék feletti olvasottságot érnek el a korosztályon belül. A lányok valamivel nagyobb arányban olvasnak könyvet is, újságot és magazint is mint a fiúk. Életkor szerint is tapasztalhatók különbségek. A 8-11 évesek között többen szoktak akár könyveket, akár lapokat olvasni, mint a 12-14 éveseknél.
A gyerekek általában pozitívan ítélik meg a reklámokat: 57 százalékuk olvas vagy néz szívesen hirdetéseket.A felmérés kiterjedt a szabadidő eltöltési szokásokra is. A 8-14 évesek leggyakoribb szabadidős tevékenysége a barátokkal való együttlét és a zenehallgatás. Mindegyikre hetenként legalább egyszer időt szakít a válaszadók 80-80 százaléka.
Számítógépes játékkal hetenként legalább egyszer a megkérdezettek 45 százaléka szokott játszani, társasjátékot pedig 38 százaléka.
Többen járnak legalább havonta gyorsétterembe (majdnem egynegyedük), mint moziba (majdnem egyötödük).
Könyvet a megkérdezettek jó egyharmada szokott olvasni. Leginkább a természettudományi és sport témájú műveket kedvelik, állapítja meg a GfK és a Szonda Ipsos közös felmérése.
A 8-14 évesek 28 százaléka rendelkezik Internet hozzáféréssel, akiknek zöme gyakran használja is.
Hozzászólás zárolva.