Hamis márkák utcája
Bevásárlócélpont helyett immár turistalátványosságként is szolgál egymás mellett sorakozó hamismárkás boltjaival a kelet-kínai Vuhszi város egyik utcája.
Többnyire 88 méter magas óriás Buddha-szobra, pagodái és természeti látnivalói, így a városon átfutó Nagy Csatorna miatt keresik fel a turisták a Csiangszu tartománybeli másfél millió lakosú Vuhszit. Az ide érkezők azonban a város keleti pályaudvara mellett újabb érdekességre bukkanhatnak: a „hamisítványok utcájaként” is emlegetett bevásárlónegyedben Zara helyett Zare, Apple helyett Appla, BOSS helyett BGSS várja a pénzüket költeni vágyókat. A kávéra szomjazók Starbuck’s helyett az azonos logójú SFFCCCKS kávézóba térhetnek be, az éhesek pedig az Always kisboltlánc helyett az Alyaysban vásárolhatnak szendvicseket és joghurtot, adta hírül az MTI. A hamisítás nem csak a nagy nemzetközi márkákat érinti, többek közt a legnagyobb kínai bank, az Ipari és Kereskedelmi Bank (ICBC) is az áldozatok közt van, nevének kínai karakterei közül egyet megváltoztatván újrakeresztelve azt.
A hamisítványok utcája a kínai internetezők figyelmét is felkeltette, akik közül legtöbben nevetségesnek, gyenge próbálkozásnak, szégyenletesnek titulálták a boltokat. Az üzletek tavaly év végén születtek, s a legtöbbjük még üres – próbálták meg menteni válaszukban a helyzetet a helyiek. Mások ugyanakkor az utca turistacsalogató jellegét hangsúlyozzák, mondván, a látványért már most is tömegesen érkeznek Vuhsziba a kirándulók.
Kínában nem ritka a nagy márkák szinte tökéletes koppintása: korábban a Barack Obama nevével reklámozott Blockberry és Iphono telefonokról, Sunbuck’s kávéházról, KFG Chickenről, Obama Fried Chickenről is lehetett már hallani, de igazi csemegeként Eminem márkájú whiskyre vagy Facebook márkájú óvszerre is lehet bukkanni egy-egy kisebb bolt polcain.
Hozzászólás zárolva.