Hogyan hat a kata változása a marketing ügynökségek jövőjére?
Az év közben, a szabadságolások közepén hozott új kata törvény a korábbiakkal merőben ellentétes adókörnyezetet teremt sokak számára, így a marketing szakmában dolgozók egy részének is.
Marketinges katások
Szinte minden szakma képviseltette magát a katásaival, így volt ez a marketingesek közössége esetében is. A szövegírók, social media tartalomgyártók, marketingtanácsadók, SEO-szakértők, PPC-szakemberek, virtuális asszisztensek alvállalkozói, szabadúszói egyaránt érintettek. A full service szolgáltatásokat nyújtó Selector Digitális Marketing Ügynökség sem kivétel ez alól.
Az új helyzetnek bizonyára lesznek vesztesei és nemkülönben nyertesei, nemcsak egyéni, hanem céges szinten is. Mit jelent a változás a marketing szakma szempontjából? Hogyan hat az új szituáció a marketing ügynökségek piacára, a szolgáltatások árképzésére? Milyen változások valószínűsíthetők? Többek között ezeket a kérdéseket jártuk körbe, és osztjuk meg véleményünket, prognózisainkat veletek.
A marketingen belül sok olyan tevékenység van, amely részmunkaidőben és akár otthonról, rugalmasan is végezhető, emiatt a marketing ügynökségeknek is sokan dolgoztak be, de szabadúszóként is sokan tevékenykedtek projekt alapú megbízásokon.
Hogyan tovább katás szabadúszóként?
Amennyiben az alacsony adóteher motivált, amikor katás vállalkozó lettél, mert például diákként vagy részmunkaidősként vállaltál munkát, illetve az otthonróĺ, rugalmas időbeosztásban végezhető online marketing munka vonzott, a változások miatt most úgy érezheted, hogy itt a vége.
Nem kell azonban lemondanod a saját vállalkozás nyújtotta szabadságról, bár másfajta szemléletre lesz szükséged a jövőben.
Tudatos tervezés
A magasabb adóterhek miatt magasabb bevételre kell szert tenned szeptembertől, ez pedig minden bizonnyal magasabb árakat, vagyis áremelést jelent. A becslések szerint 20-30% áremeléssel kalkulálnod kell ahhoz hogy ugyanannyi munkával a korábbi jövedelemre tegyél szert.
Amennyiben most indítanál egyéni vállalkozást, szigorú üzleti tervezésre lesz szükséged, továbbá bizonyosan több tartalékra. A kiszámíthatóság és a stabilitás érdekében alkalmazotti konstrukcióban is gondolkodhatsz, így megspórolhatod a szeptembertől minden egyéni vállalkozó számára kötelezően alkalmazandó könyvelő költségét, valamint az iparűzési adót.
Érinti-e a marketing ügynökségeket a változás?
Szinte biztos, hogy minden marketing ügynökség igénybe vett közvetlen vagy közvetett módon katás alvállalkozókat, hiszen bizonyos időszakos munkák esetében nincs szükség állandó csapattagokra, így a munkák kiszervezése alapvető megoldásnak számított. Ennek okán költségemeléssel számolhatnak mind az ügynökségek, mind az ügyfeleik.
Ügynökségi oldalról a szolgáltatási portfóliók szűkülésére, továbbá specializációra lehet számítani, mivel hatékonyan azok a tevékenységek oldhatók meg, amelyekhez nem kell külsős alvállalkozókat igénybe venni.
A katát érintő változások nagy valószínűséggel komolyan érintik, átrendezik marketing piacot is.
Hozzászólás zárolva.