TANÁCSOK A KÜLFÖLDI NYELVI TÁBORHOZ
Hogyan hozzuk ki a legtöbbet a nyárból?
Kommunikációalapú nyelvoktatást szorgalmaznak a közoktatásban. Ennek egyik első kézzelfogható bizonyítéka lehet, hogy a 2019-20-as tanév végén a 9. és a 11. évfolyamon tanulóknak lehetőségük nyílik 2 hetet nyári nyelvtanfolyamon tölteni külföldön. Ehhez ad tanácsokat az egyik nyelviskola magyarországi vezetője, Horváth Alex.
Családban, mégis egyedül
A gyerekeket, a választott kurzustól függően a nyelviskola családoknál helyezi el, vagy csoportosan szállnak meg diákhotelekben. Horváth Alex szerint kevés az esély, hogy az egyéni utazók a fogadó nyelviskolával még a pályázat benyújtása előtt közvetlenül fel tudják venni a kapcsolatot, hogy a szállás körülményeiről részletesen tájékozódhassanak. Ha kiderült, hogy sikerült a pályázat, akkor már ez is könnyebben megy.
Mire elég két hét?
A nyelvtanfolyam elsősorban azoknak a diákoknak lesz merőben új, akik még nem voltak huzamosabb ideig külföldön, nem találkoztak egy európai nagyváros multikulturális közegével. Ez olyan élmény, ami nem sajátítható el az iskola falai között. Előfordulhat, hogy a szülők, vagy az iskola nyomására a diákok ősszel megpróbálkoznak nyelvvizsgával, azonban nem szerencsés ettől a nyári tanfolyamtól garanciát remélni a sikerre. Segítheti, támogatja a biztos nyelvhasználatot, de nem helyettesíti a klasszikus tantermi, vagy kurzusokon történő nyelvtanulást, amennyiben a sikeres nyelvvizsga a cél.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Nemcsak az OECD-lista miatt búsulhatunk
Nemcsak a NAT körüli zűrzavarral -, hanem ahogy az OECD év eleji nagyjelentéséből is kiderült -, az oktatás színvonalával sem vagyunk elégedettek. Harmincöt országból sereghajtók vagyunk, a lista végétől visszafelé a harmadikként látjuk szörnyűnek a hazai iskolarendszer színvonalát. Épp a napokban látott napvilágot a Munkaerőpiac 2018 című magyar kiadvány is, amelynek szomorú konklúziói egybecsengenek az OECD-ével.
Hozzászólás zárolva.