Húst hússal? – Mennyi dolga lesz itt majd az orvosoknak!
Mi magyarok még mindig nem figyelünk eléggé magunkra, húst eszünk hússal, keveset sportolunk, nem eszünk elég zöldséget és gyümölcsöt – derül ki a világ egyik vezető krémsajt márkájának legfrissebb, reprezentatív kutatásából. A Philadelphia megvizsgálta, hogy milyen étkezések szerepelnek napirendünkben, mennyire figyelünk élelmiszereink összetételére, milyen gyakran sportolunk vagy lazítunk a képernyő előtt. Kiss Ramóna segített.
Az egészséges étkezés egyre népszerűbb, ezzel párhuzamosan rendszeresen mozogni, és tudatosan táplálkozni trend, amit a világon több millióan követnek. A tudatos táplálkozás, és a rendszeres sportolás nemcsak a vonzó külső miatt fontos, hanem befolyásolja közérzetünket, kihatással van mindennapjainkra, és nem utolsó sorban egészségünk megóvása és a betegségek elleni küzdelemben is óriási szerepe van.
A felmérésből kiderült, a tudatos táplálkozási trend ellenére a magyarok többsége továbbra sem figyel arra, hogy mikor mit eszik. A válaszadók 71%-a nyilatkozott úgy, hogy szeret nassolni, de ez az arány a 20-30 évesek körében még ennél is magasabb, 80%!!!
A kutatásból kiderül, a magyarok döntő többsége továbbra is a napi háromszori étkezést preferálja. Érdekesség, hogy az étkezések gyakorisága az anyagi helyzettel nincs összefüggésben, sőt, a legmagasabb jövedelmi státuszúak körében az átlagosnál többen vannak azok, akik naponta csak kétszer étkeznek. A nap legfontosabb étkezését, a reggelit továbbra is kihagyjuk, és bár a többség az ebédet tartja a fő étkezésnek, minden negyedik magyar a vacsorát tekinti annak.
A magyar háztartások háromnegyedében gyakran főznek. A válaszadók 41%-a szinte minden nap főz (vagy ha nem ők, valaki a háztartásban), további 35%-uknál, ha nem is mindennapos a főzés, de gyakori. Az ételhordók nemzete vagyunk, a megkérdezettek majdnem fele, 46% otthonról visz magával meleg ételt ebédre, további 8% szintén otthonról visz, de csak valami hideget. 17% a munkahelyén található étteremben ebédel, 5% egy közeli kifőzdében. A megkérdezettek 21%-a csak a munka végeztével ebédel otthon.
A megkérdezettek több mint harmada naponta eszik valamilyen tejterméket, negyedük eszik húst és zöldséget, és csak 17% eszik gyümölcsöt naponta. A háztartások túlnyomó többségében a legáltalánosabb zsiradék továbbra is a napraforgó olaj, ahol nem használják, ott azonos mértékben váltják ki olívaolajjal és sertészsírral. Pozitívum, hogy baromfi húst gyakrabban fogyasztunk (67%), mint sertést (30%), halat azonban továbbra is kevésszer eszünk, csupán 1% számára a leggyakoribb hústípus.
-Próbálok odafigyelni arra, amit eszek, rendszeresen mozgok, de tisztában vagyok azzal, hogy mindez az egészséges életmódhoz nem elég. A hétköznapokban igyekszem könnyű és finom ételeket fogyasztani, és nem leterhelni a szervezetemet. Mostanában eléggé pörgősek a napjaim, ezért is nagyon fontos, hogy rendszeresen, naponta többször étkezzek – mesélte Kiss Ramóna a krémsajtos cég sajtótájékoztatóján, ahol – többek között – a kutatás eredményeiről számoltak be.
Megdöbbentő, hogy a magyarok harmada egyáltalán nem sportol, és további egyharmaduk a havi rendszerességnél is ritkábban végez testmozgást. Mindössze 14% él aktív életet és mozog hetente többször. További 8% az, aki heti egyszer sportol.
– Nagyon fontos, hogy odafigyeljünk magunkra, rendszeresen mozogjunk, és tudatosan táplálkozzunk. Nekem is nagyon sokat segített, hogy testnevelés-tagozatos iskolába jártam és hogy sokáig röplabdáztam. A mai napig próbálom megoldani, hogy eljussak mozogni, bár mostanában a napjaimba nehezen tudom beilleszteni – tette hozzá Kiss Ramóna.
Sport helyett inkább a képernyő előtt ülve ütjük el az időt. A válaszadók átlagosan 145 percet töltenek egy nap a TV előtt. A legtöbben 1-3 órát tévéznek, de 13% 4 óránál többet töltenek a képernyő előtt. 12% kevesebb mint egy órát néz tévét, 9% pedig úgy nyilatkozott, nem szokott tévézni.
A kutatásból azt is megtudhatjuk, hogy a krémsajt népszerű a magyar háztartásokban, érdekes, hogy az aktív sportolók magasabb arányban esznek sajtkrémet, mint akik kevesebbet, vagy egyáltalán nem mozognak. A sajtkrémek felhasználásnak tekintetében nem vagyunk túl kreatívak, a válaszadók 54%-a elsősorban hideg, vagy meleg szendvicsekhez használja, és 28%- uk nem is említett ezen kívül más felhasználási módot.
– A kutatásból jól látszik, hogy a magyarok többsége még mindig nem ismeri, hogy milyen széles felhasználási lehetőségei léteznek a krémsajtoknak. Kiválóan alkalmasak édes vagy sós sütemények készítéséhez, főzéshez, és hideg mártogatóshoz, szószokhoz egyaránt. A számos új ízesítéssel pedig még jobban variálhatók lennének a fogások – emelte ki Temesvári Kornél, a White Lake Kft. ügyvezetője.
Hozzászólás zárolva.