Facebook hozzászólás
242

Inkább szagoljunk, és nézzünk nagyítóval!

Ki ne emlékeznék a sok évvel ez előtti címkehamisítási botrányra. Azóta tudjuk, hogy a friss terméket ígérő csomagolás is rejthet romlott ételt. Jómagam mindig megnézem a címkén a szavatossági időt, és bár olvasáshoz szemüveget használok, vásárláshoz nagyítót is viszek magammal, hiszen a termékeken lévő írások – szabálytalanul  – többnyire alig észrevehetők – figyelmeztet Szigethy Emma.

Élelmiszerpult tele áruval, Kép: pixabay
Kép: pixabay

– Mottóm: időt kell szánni a termék megvizsgálására! Vallom, a gyanakvó vásárló a jó vásárló! Az is gyanús lehet, ha felhajlik a címke, és ezen kívül érdemes megnézni, hogy minden kötelezően feltüntetendő adat rajta van-e a csomagoláson. Ha egy ételen nincsen címke, az már gyanús! Pedig annak megléte fontos követelmény, hiszen ha egyáltalán nem ragasztanak címkét egy élelmiszerre, semmi garancia sincs a minőségére, származására, arra, hogy egyáltalán engedélyezték-e a forgalomba hozását.  Sajnos a legtöbb boltban éppen ezekre a helyekre ragasztják rá az árat vagy a vonalkódot, ezért – szintén szabálytalanul – nem is látni a megfelelő adatokat.

Ne vásároljunk olyan csomagolt húst, ami levet eresztett! Az átlátszó fóliába csomagolt húsokon általában könnyű észrevenni, ha romlottak. Erre utal a megváltozott szín, vagy ha piros lében úszik a hús, ez ugyanis többnyire azt jelenti, hogy egyszer már felolvasztották. Gyanút kelthet az ecetszag is, mivel sajnos előfordul, hogy ecettel mossák át a húst, ettől ugyanis frissebbnek tűnik.

NÉBIH
Számos vizsgálatot végeznek a szakemberek. Legutóbb például hamisított gyomirtót találtak! Itt olvashatod a részleteket!

Mélyhűtött termékeknél árulkodó lehet a túl sok jég. A zacskó megtapogatása után sokszor idejében észre lehet venni, ha gond van az étellel. A mélyhűtött termékeknél, főleg a halaknál az a gyanús, ha sok a jég, ami a zacskón keresztül ropog a kezünkben. Ez ugyanazt jelenti, mint a vörös lé a húsnál, vagyis újra fagyasztást.

Ne hagyjuk szó nélkül a csalást! Ha bárhol szabálytalanságot tapasztalunk, jelezzük azt az üzletvezetőnek és a hatóságoknak, kérjük a panaszkönyvet, ha úgy érezzük, megpróbálnak megkárosítani bennünket. A panaszkönyvnek minden üzletben jól látható helyen kell lennie, de, ha nem találjuk, kérjük. Sokan azt mondják, „minek szólni, úgysem történik semmi!” Ez fordítva igaz, nem történik változás, ha nem szólunk! – ajánlja Szigethy Emma.

 



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Minden, amit tudni érdemes a szemfenékvizsgálatról

A tévhitekkel ellentétben a szemészeti vizsgálat nem egyenlő az optikákban végzett éles látás vizsgálattal.…

Esküvői ajándék – Hogyan válasszuk ki a megfelelő nászajándékot?

Az esküvői ajándék kiválasztása komoly feladat lehet. Szeretné az ifjú párt valamivel megajándékozni, ami örömet…
1 / 3 461

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!