Facebook hozzászólás
262

Jön a repülő autó, sportkocsiáron!

A napokban mutatták be Bécsben azt a szlovák repülő autót, amely két éven belül gyártásba is kerülhet. Elsősorban az észak-amerikai piacra szánják, az ára egy szuper sportkocsié szintjén mozoghat.

A bécsi Pioneers fesztiválon bemutatott AeroMobil 3.0 -ről szuperlatívuszokban bővelkedő cikkekben számoltak be a vezető pozsonyi lapok. A projekt közel két és fél évtizedes fejlesztés gyümölcse.

A közúti közlekedésben is használható repülő súlya mindössze 450 kilogramm – Képek: aeromobil.com

A Stefan Klein tervezőmérnök által megálmodott kétszemélyes, közúti közlekedésre is alkalmas ultrakönnyű repülő autó előző modelljét az AeroMobil 2.5-öt tavaly Montrealban mutatták be. Az aktuális modell, a napokban bemutatott AeroMobil 3.0 elődjéhez képest rengeteg újításon, tökéletesítésen esett át, és sikeresen abszolválta a repülőteszteket is. Fejlesztője, Stefan Klein szerint a gép 2016-ban vagy legkésőbb egy évvel később már gyártásba kerülhet.

A mindössze 450 kilogrammos, szénszálas karosszériaelemek felhasználásával acélvázra épített gép hat méter hosszú, szélessége nyílt szárnyakkal nyolc, összezárt szárnyakkal két és negyed méter.

Gépkocsiként száz kilométeren 8 liter, repülőgépként óránként 15 liter ólommentes benzint fogyaszt

A repülő autót egy ezerkétszáz köbcentiméteres, száz lóerős bokszermotor hajtja, közúton legfeljebb 160, a levegőben pedig mintegy kétszáz kilométer óránkénti sebességgel. A hibrid felhasználás korlátait tekintetbe véve a repülő autó fogyasztása is meglehetősen barátinak tűnik, gépkocsiként használva 8 liter tesz ki száz kilométeren, repülőgépként pedig beéri 15 liter ólommentes autóbenzinnel óránként.

Negyven felett a nő mondja meg milyen legyen a kocsi? Videóval
Téves elképzelés, hogy a nőket csak az autó színe érdekli, a hölgyek többsége ugyanis beleszól az autóvásárlással kapcsolatos egyéb részletekbe is: a gépkocsi márkájának, formájának, valamint extráinak kiválasztásakor befolyásolják a végső döntést, sőt vitázni is hajlandók.

A fejlesztő cég elsődlegesen a kevésbé kiépített infrastruktúrával rendelkező piacokra szánja a repülő autót, amely egyenetlen terepen alig kétszáz méteres pályán képes felszállni, hogy aztán egy tankolásra hétszáz kilométert tegyen meg, majd akár ötven méteres pályán leszálljon.

Az AeroMobil közúton gurulva egy tankolással csaknem kilencszáz kilométer megtételére képes. A Hospodárské Noviny szlovák gazdasági-közéleti lap úgy tudja: az AeroMobil elsődlegesen az észak-amerikai piacon kerülhet majd forgalomba.

Elektromos „kapszulák” közlekednek Londonban
Zajt alig, káros anyagot pedig egyáltalán nem bocsátanak ki azok az automatavezérlésű mini „kapszulák”, amelyek várhatóan már 2015-ben meghatározott útvonalakon közlekednek majd egy Londontól északra lévő kisvárosban. A Heathrow repülőtéren már három éve futnak ilyenek.


Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!