Kék színű ételektől karcsúbb leszel!
Angela Wright nemzetközileg elismert színszakértő és az OKI Printing Solutions közösen végzett felméréséből kiderült, hogy az egészségtudatos európaiak a legnagyobb valószínűséggel a kék csomagolású élelmiszerek mellett döntenek, amikor a szupermarketek polcáról leemelik a fogyasztásra szánt élelmiszereket.
A kék szín a világon mindenhol az alacsony energiatartalmú ételeket jelöli, úgy mint sovány tejet, tejfölt és túrókészítményeket ill. egyéb fitness termékeket például ásványvizeket és gabonapelyheket.
A vizsgálatban résztvevőknek két különböző márkájú gabonapelyhet, narancslevet és joghurt italt mutattak, és megkérték őket, hogy válasszanak a kék-márkajelzésű és a többi színes termék között.
Az eredmény igen egyértelmű: a válaszadók 76 százaléka úgy vélte, a kék csomagolású termékek egészségesebbek, mint az egyéb (szintén zsírszegény) márkák, ezért ezeket a termékeket vásárolják szívesen.
A színpszichológus, Angela Wright szerint a cégek, melyek termékeik alacsony zsírtartalmát szeretnék hangsúlyozni, bölcsen teszik, ha kék színbe csomagolják azokat:
„A 76 százalékos egyetértési ráta nem meglepetés számomra. A kék nem egy természetes ételszín, de lehet okosan használni az alacsony zsírtartalmú élelmiszerek marketingjénél, mivel arra ösztökéli az embereket, hogy kevesebbet egyenek. A kék az elme színe, mely felébreszti a felelősségérzetet és motivál minket, hogy a legjobbat nyújtsuk – vagyis a fogyasztók azt hiszik, hogy e terméknek alacsonyabb a zsírtartalma, mint a többi márkának.”
A kék és árnyalatai kulcsszín azon gyártók számára is, akik termékeik frissességét akarják hangsúlyozni, mivel ez a szín a tisztaság és megbízhatóság érzetét is sugallja.
A narancssárga szintén népszerű szín az élelmiszer-promóció és a csomagolási szakemberek körében. Melegséggel, érzéki élménnyel, étellel és bőséggel asszociáljuk – azt az érzést kelti a vásárlókban, hogy éhesek, és arra ösztönzi őket, hogy elégítsék ki étvágyukat, és vásároljanak minél többet.
Az élelmiszergyártók az élelmiszerek iránti keresletet növelésében tudják hatásosan alkalmazni a színterápiát, illetve abban, hogy a vásárlókban éhségérzetet keltsenek.
De más területen működő cégek is kihasználhatják a színfelmérések eredményeit eladásaik maximalizálásához. A szembetűnő, színes, vállalaton belül nyomtatott kommunikációs anyagok költség-hatékony és könnyű módjai, hogy a színeket hozzákapcsoljuk az áruinformációt tartalmazó reklámeszközhöz, például posztereken, 1,2 m hosszú transzparenseken vagy A5-ös hirdetési magazinokban jól alkalmazhatók.
Hozzászólás zárolva.