Kényelmesedünk?
Száz magyar nagyvárosi vásárló közül már 40-en a kényelmet tartják fő szempontnak a boltválasztásnál vagy a fogyasztásnál.
A kényelmi termékek közt nagy forgalmúnak számító konzerv zöldség bolti eladása múlt év június és idén május között meghaladta a 8 milliárd forintot, és 9 százalék pluszt ért el, a megelőző hasonló időszakhoz képest.
Az otthoni főzést megkönnyítő szószok és alapok 6 milliárd forint körüli éves forgalma szintén 9 százalékos bővülést jelez az ACNielsen közlése szerint.
A többi napi fogyasztási cikk közül az eldobható pelenka viszi el a pálmát 32 százalékos, értékben mért növekedéssel, s így a kisker forgalom megközelíti a 13 milliárd forintot. A háztartási papír áruk mutatója plusz 24 százalék; így a kategória kisker eladása értékben immár meghaladja az évi 3 milliárd forintot.
Az igény a kényelemre nem csak a termékek, hanem maga a vásárlás iránt is erősödik. Például a nagyvárosokban főleg a 15-35 éves, egyszemélyes háztartásban élő, magas társadalmi státuszú fogyasztók számára nem az ár a legfontosabb, hanem a kellemes és gyors vásárlás, főleg szupermarketekben.
A családban élő, átlagos életkorú, magas iskolai végzettségű nagyvárosi lakosok növekvő hányada azért kedveli a hipermarketet, mert ott egy helyen mindent megvesz; és ezt a kényelmet egészíti ki az alacsony ár, illetve a sok vonzó promóció.
További információk a www.acnielsen.hu oldalon találhatók.
Hozzászólás zárolva.