Környezetbarát ruhák a legnagyobb divatházaknál is
Zöldbe borulnak a vállalatok, legyenek bármely szegmens érdekeltjei. A divat világában leginkább a környezetbarát előállítást, a bioalapanyagokat és a divatcégek társadalmi felelősségvállalását hangsúlyozzák. Pedig a fenntartható divat gondolatát ennél egyszerűbb vagy éppen eredetibb módon is lehet értelmezni.
A fenntartható gondolat népszerűsítésének legalapvetőbb lehetősége a ruhatervezők és -gyártók részéről, ha öltözeteikhez valamilyen, a környezetet – előállítása révén – az átlagosnál kevésbé károsító alapanyagot választanak.
Alap az alapanyag
A zöld alapanyagok körében vezet a biopamut, amely olyan gyapotból készül, amit nem permeteznek, s nem használnak vegyszereket a termelés és később a pamut előállítása során sem. Vannak kísérletek más természetes anyagok felhasználására is. Egy ausztrál fehérneműmárka, az Aussie Bum például újdonságként a banán szálas anyagát keverte a ruhák alapanyagához. Állítólag, amellett, hogy környezetbarát, még viselni is kellemes
Természetbarát alapanyagokból a legnagyobb divatházak is dolgoznak, ebben a szezonban például Alberta Ferretti mutatta be Pure Threads névre keresztelt minikollekcióját. A zöld szemléletű darabokhoz adta nevét a lassan megkerülhetetlen divatikonná váló, a Harry Potter filmekből ismert fiatal színésznő, Emma Watson is. A tervek szerint a ruhák eladása is a jó ügyet szolgálja majd, hiszen a belőle származó bevétel egy részét egy nonprofit szervezetnek, a People Treenek adományozzák majd. Száz százalék organikus pamutból készült a közismerten harcos állatvédő Stella McCartney idei gyermekruha-kollekciója is. A brit tervezőnő most először készít teljes kollekciót kicsiknek, akiket a környezetbarát öltözettel is a fenntartható életmódra nevelhetünk. A gyerekszívekhez közel álló, természetes, elsősorban állatos motívumokkal díszített ruhákból származó bevételekből a Meat-free Monday kampány is részesedik, amely arra próbálja rávenni az embereket, hogy legalább heti egy nap hagyják ki étrendjükből a húst.
De nem csak a leggazdagabbak kiváltsága a környezetbarát öltözködés. A mindenki számára elérhető márkák közül a H&M például folyamatosan a polcokon tartja biopamut öltözeteit.
Visszaforgatás
Sok cég és tervező az eladásokból származó bevételt fordítja deklaráltan jótékony célra. Szokatlan módon, tavaszi bemutatója előtt egy néhány perces kisfilmben tájékoztatta közönségét Giorgio Armani, hogy mozgalmat indít a Nemzetközi Zöld Kereszt környezetvédelmi szervezettel együtt. Célja a harmadik világban élők tiszta vízhez juttatása. Összesen 40 millió liternyit szeretnének összegyűjteni, többek között úgy, hogy minden eladott Aqua parfümjük százliternyi adományt jelent. A szám tovább nőhet a mozgalom Facebook-oldalához való csatlakozással, valamint azzal, ha minden csatlakozó a saját ismerőseit is ráveszi ugyanerre.
Hozzászólás zárolva.