Környezetbarát ruhák a legnagyobb divatházaknál is
Zöldbe borulnak a vállalatok, legyenek bármely szegmens érdekeltjei. A divat világában leginkább a környezetbarát előállítást, a bioalapanyagokat és a divatcégek társadalmi felelősségvállalását hangsúlyozzák. Pedig a fenntartható divat gondolatát ennél egyszerűbb vagy éppen eredetibb módon is lehet értelmezni.
A régi is szép
Kevesebb szó esik a divat fenntarthatóvá tételének minden bizonnyal legegyszerűbben megvalósítható módjáról. Vagyis arról, hogy a régi ruhákat újból és újból fel lehet venni, akár néhány év kihagyás után. A fenntarthatóság eszméjének terjedése nyomán egyes hírességek már tudatosan jelennek meg a nyilvánosság előtt többször ugyanabban az öltözetben, ami korábban elképzelhetetlen lett volna. A dolog még gyerekcipőben jár, a legfrissebb ilyen eset, az angol trónörökös menyasszonyának, Kate Middletonnak a nevéhez fűződik.
A frissen reflektorfénybe került jövendő királyné máris kétszer viselte kiemelt eseményen ugyanazt a „kis feketét” – hatalmas sajtóvisszhangot váltva ki tettével. A nagy divatházak is kezdik meglátni a szépet a régi darabokban. Az előkelően „vintage” jelzővel illetett, korábbi – gyakran évtizedekkel ezelőtti – kollekciókból származó estélyiket például büszkén viselik híres filmsztárok is, ha a címkén valamely nagy tervező neve olvasható. Jelent már meg például az Oscar-gálán vintage-ruhában két díjazott színésznő is, Reese Witherspoon és Penelope Cruz.
A cikk a Piac & Profit magazin 2011 áprilisi számának NHD mellékletében jelent meg.
Hozzászólás zárolva.