Különbözőség és Egység
Az Unilever eladásainak több mint 70%-át női vásárlóinak köszönheti, ám a nők a vállalat életében is kulcsfontosságú szerepet töltenek be nemzetközi szinten és Magyarországon egyaránt. A felső vezetők több mint fele női dolgozó, a menedzsment pozíciók 44 százalékát nők töltik be. Ezek a számok 38%-os növekedést mutatnak az elmúlt 5 év alatt. Ezekről a biztató adatokról számol be a „Különbözőség és Egység” című jelentés.
Az Unilever aktívan támogatja az egyenlő esélyeket az innovatív munkamegosztó modelleken keresztül is. Ez flexibilis munkaidőt nyújt, és jelentős előnyökkel jár mind a férfi mind a női alkalmazottaknak, legfőképpen életük azon időszakában, amikor kisgyereket nevelnek, vagy más családtagot kell gondozniuk. A vállalatoknak csak előnyük származhat az egyazon állást betöltő, két különböző ember tudásából, személyiségjegyeiből, megduplázott kreativitásából. A rendszeres network-meetingeknek köszönhetően minden, kisgyerekkel otthon levő alkalmazott lépést tud tartani a céges ügyekkel, ki tudja fejezni igényeit, és a tervezés legkorábbi szakaszától részt tud venni a munkában.
Az Unilever a hazai adatokat tekintve is élen jár a női foglakoztatás terén. 2016 márciusában a központi irodában a munkavállalók 62%-a nő, amely még nemzetközi viszonylatban is kimagasló arány. A felsővezetésben 57%-ban, középvezetői szinten pedig 49%-ban képviseltetik magukat a hölgyek.
Hozzászólás zárolva.