Facebook hozzászólás
148

Láthatatlan Filmek Klubja

A Láthatatlan Filmek Klubjában olyan filmeket vetítenek az érdeklődők számára, amelyek Magyarországon kevéssé ismert vagy elfeledett remekművek, mai és régebbi underground klasszikusok, avantgárd, absztrakt filmek, bizarr „B-movie”-k, mágikus-misztikus és pszichedelikus mozgóképes csodák, a filmnyelvet megújítani akaró „metafilmek”, kultikus filmszörnyetegek, vagy éppen olyan művek, amelyek önmagukon is túlmutatva testesítenek meg valamilyen víziót.

III. 2009. november 5., csütörtök, 18h
– Mixed Blood
Félvérek. Színes amerikai film, angol nyelven, 99 perc, 1984
Szereplők: Marilla Pera, Richard Ulacia, Geraldine Smith, Rodney Harvey, Alvaro Rodriguez, William Rodriguez, Eduardo Gonzalez, Steven Garcia, Edwina Ebron, Andres Castillo, Peter Cruz, John Leguizamo, Yukio Yamamoto, Susan Blond
Rendező, forgatókönyvíró: PAUL MORRISSEY
– A „Street Life” trilógia második darabjában Alphabet City (a New York-i Lower East Side A, B, C és D sugárút és környéke) utcai drogbandáinak harcaiba vezet be minket Morrissey.
Egy brazil asszony, Rita La Punta (Marilla Pera) és ravasz, ám kissé lassú fia, Thiago (Richard Ulacia) a Maceterosokat (Hentesek), egy olyan gyerekbandát futtatnak, akik még koruknál fogva büntetés nélkül megúszhatják az elkövetett gyilkosságokat. Ebben a világban nem létezik gyermekkor, a játszótér új bandatagok toborzására szolgál csupán. A filmben felbukkanó Empire State Building Morrissey „idézete” Warhol Empire (1962) című filmjéből. Míg Warhol fagyott-végtelen képei az amerikai materializmus és imperializmus ürességét, a „látványt” ábrázolta, addig Morrissey világos színekkel, zenével teli fikciót teremt, amelyben az Empire fantomképződménnyé válik.

IV. 2009. november 26., csütörtök, 18h
– Beethoven’s Nephew
Beethoven unokaöccse. Színes német-francia film, angol nyelven, 103 perc, 1985
Szereplők: Wolfgang Reichmann, Dietmar Prinz, Jane Birkin, Nathalie Baye, Mathieu Carrière, Ulrich Berr, Erna Korhel, Pieter Daniel
Rendező: PAUL MORRISSEY
– 1957-ben Jacques Brenner megjelentette fiktív visszaemlékezéseit, amelyet több életrajzíró munkája alapján készített, s amelyet a komponista unokaöccsének, Karl van Beethovennek írt. Brenner könyve a zeneszerző Beethovent és környezetét elsősorban emberi oldaláról mutatja be, amelyben Karl az „áldozat”. 1972-ben pedig Luigi Magnani Karl van Beethovenről írt egy másik könyvet: Il Nipote di Beethoven címmel. Paul Morrissey a tőle megszokott egyedi látásmóddal készítette el e két mű alapján egyik utolsó filmjét, a Beethoven’s Nephew-t. A film Morrissey kosztümös szörnyfilm-trilógiájának (Flesh for Frankenstein /1973/, Blood for Dracula /1973/) utolsó darabja, amelyben Beethoven alakja a zseniális zeneszerző és a látens homoszexuális despota paradoxonában ábrázolódik.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének…

Olívaolajjal a női egészségért

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne…
1 / 3 465

STÍLUS

A mechanikus férfi karórák titkai

A mechanikus órák világa varázslatos és izgalmas, különösen azok számára, akik értékelik a hagyományokat és a…

Női balerina cipők őszre – hogyan viseld őket, hogy mindig gyönyörű legyél?

Az őszi hónapok beköszöntével sokan a melegebb, zártabb lábbelik felé fordulnak, de a női balerina cipők továbbra…
1 / 631

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!