Facebook hozzászólás
114

Már mi sem veszünk be mindent?

Magyarországon a fogyasztók 53%-a fizetne akár kevéssel többet egy felelős termékért, amikor a helyettesítő termék valamivel olcsóbb ugyan, de gyártója kevésbé felelős.

A második legfontosabb befolyásoló tényező a magyar fogyasztók szerint az, hogy a dolgozók beleszólhatnak-e az ő munkafeltételeiket érintő kérdésekbe.

A környezettudatos működés és a társadalmi ügyek támogatása csupán a harmadik-negyedik helyre került – hasonlóan az Amerikában elvégzett felméréshez, ahol a negyedik és az ötödik helyezést érte el a fontossági rangsorban.


Mind a magyar, mind az amerikai fogyasztók különösen fontosnak tartják a társadalmi felelősségvállalást, azonban mindkét ország vállalatainak társadalmi teljesítményével elégedetlenek lakosaik. A magyar fogyasztók döntő többsége fontosnak tartja, hogy a vállalatok társadalmi felelősséget vállaljanak, azonban jelenleg száz vállalatból csupán huszonegyről gondolják, hogy komolyan veszi a társadalmi felelősséget. Az amerikai fogyasztók véleménye is hasonló, mindössze a vállalatok ötödéről gondolják, hogy jó munkát végez a társadalmi felelősségvállalás terén.

Mindkét felmérés esetében megállapítható, hogy a fogyasztók igénylik a folyamatos és hiteles tájékoztatást a vállalatok társadalmi felelősségvállalásával kapcsolatban. Az amerikai fogyasztók közel fele rendszeresen keres a társadalmi felelősséggel kapcsolatos információkat, a magyar fogyasztóknak pedig a harmada várja el a vállalatoktól, hogy rendszeresen tájékoztassák a társadalmi felelősségvállalási tevékenységükről.

A fogyasztói döntések tekintetében sincsenek jelentős eltérések a két ország fogyasztói között: azonos minőségű termékeket feltételezve a többség a társadalmi szempontból felelősebb terméket választaná, és ehhez a termékhez ragaszkodna. Magyarországon a fogyasztók 53%-a fizetne akár kevéssel többet egy felelős termékért, amikor a helyettesítő termék valamivel olcsóbb ugyan, de gyártója kevésbé felelős.

Közel 60% azok aránya, akik egy 1000 forintba kerülő termékért legalább tíz százalékkal többet hajlandók fizetni, ha tudják a gyártóról, hogy társadalmi szempontból felelős. Az Egyesült Államokban pedig a fogyasztók 35%-a a társadalmi felelősségvállalási tevékenység miatt marad hűséges egy vállalathoz vagy márkához.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Rehabilitáció és egészségmegőrzés Hévízen

A kor előrehaladtával jelentkező mozgásszervi problémák az életminőség jelentős romlását okozhatják, különösen, ha…

7 dolog, ami télen is kiváló kerti elfoglaltság lehet

Ahogy beköszönt a tél, sokan hajlamosak elfeledkezni a kert nyújtotta lehetőségekről, pedig ilyenkor is rengeteg…
1 / 3 462

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!