Facebook hozzászólás
188

Meglepő: tényleg borért megy a magyar a borfesztiválra

Ismeretlen borokat, pincészeteket felfedezni járnak elsősorban borfesztiválokra a magyar fogyasztók. Meglepőnek számít az az eredmény, amely szerint az internetezők csupán 2,5 százaléka nem járt 2012-ben boros rendezvényen – közölte a Borászportál.hu.

A válaszadók csaknem háromnegyede úgy nyilatkozott, hogy a legfontosabb a számára ismeretlen borok, pincészetek felfedezése, de a látogatók harmadának lényeges szempont a barátokkal való találkozás, a hangulat és a borásszal való közvetlen találkozás is. Csupán 15 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy a kapcsolódó szolgáltatások – például koncert – döntőek lennének számukra. (Híres bor mellé egyen híres ételt!)

A legnépszerűbb helyszín a felmérés szerint a „házi borkóstoló”, amelyen a válaszadók csaknem 80 százaléka részt vett az elmúlt évben. Emellett szabadtéri borfesztiválokra, kisebb (15-100 fős) borkóstolókra is elment a kitöltők mintegy háromnegyede. Mint a felmérés kimutatta, a látogatók leggyakrabban kettesben érkeznek a boros rendezvényekre (43 százalék), de sokszor 5-6 fős társasággal, nagyon ritka ugyanakkor, hogy valaki egyedül fesztiválozzon. Az emberek leginkább párjukkal érkeznek, de gyakran baráttal, ismerőssel.

Az internetezők negyede hozzávetőleg 5000 forintot költ egy-egy rendezvény alkalmával, de közel ennyien valamivel 10 ezer forint felett, és 16 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy 15 ezer forintot meghaladó ez az összeg. A válaszadók több mint 40 százaléka a fix belépős, korlátlan fogyasztással szervezett rendezvényeket részesíti előnyben, érdekes ugyanakkor, hogy a többiek körében népszerűbb a kóstolójegy vagy fesztiválkártya használata, mint a készpénzes vásárlás – derült ki a felmérésből.



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

STÍLUS

1 / 630

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!