Menj szabira! Ma! És vigyél pénzt is!
Itt az idei Black Friday! Ez a hagyomány, mely az Egyesült Államokban, a 20. században született, ma már egész Európában, így Magyarországon is nagyon népszerű. Az eseménynek köszönhetően exkluzív kedvezményekkel gyűjthetünk be egy csomó dolgot, ajándékot például karácsonyra.
Tavaly nálunk majdnem 2,1 millió felnőtt vásárolt ezen a napon. Az esemény nemcsak online, hanem offline is sikeresnek bizonyult.
A 2,1 millió vásárló közül 800 ezren csak az ilyen akciót hirdető webshopokon, míg 510 ezren a Black Friday-t hirdető üzletekben vásároltak, 700 ezren pedig online és offline egyaránt kihasználták a kedvezményes időszakot.
Black Friday már Magyarországon sem újdonság, egyre többen készülnek tudatosan a leárazásokra. Sokan rendszerint már pár nappal előtte listát készítenek az általuk vásárolni kívánt termékekről, és bár a vásárlók 51%-a továbbra sem készül fel előre, mindig megnézi milyen akciók várhatóak az eseményen.
Leginkább az elektronikus eszközök fogynak ilyenkor tömegesen, de emellett még kedveltek a lakberendezés, a ruházat és a cipők kategóriái is.
De honnan is ered ez a tradíció? A Black Friday kifejezés Amerikában a hálaadás utáni első pénteket jelöli, eredetéről azonban megoszlanak a vélemények. Egyesek a kereskedők azon hagyományára vezetik vissza, mely szerint a főkönyveikbe pirossal jegyezték fel veszteségeiket, és feketével a nyereségeiket. Ez a nap jelentette az ünnepi időszak kezdetét, amikor a vásárlók végre újra költekezni kezdtek jó pár, a boltok számára veszteséges hónap után. De a leghitelesebb verzió az 50-es évekig nyúlik vissza, mikor Philadelphia város rendőrsége a dugók és a boltok előtt kígyózó hosszú sorok miatt Black Friday-nek nevezte el a hálaadás utáni pénteket. Ez a név sokáig nem volt használatban, de valamikor a 80-as években az üzletek megpróbáltak előnyt kovácsolni belőle azzal, hogy korábban nyitottak, és kedvezményekkel kínálták termékeiket.
Hozzászólás zárolva.