Mi fontos ma Magyarországon?
A magyarok hetvenöt százaléka inkább az önuralom mellett teszi le a voksát, mintsem a szexuális tapasztalatait bővítené. Nyugat-európai adatok szerint az ott élők kevesebb, mint kétharmada gondolkodik hasonlóan.
A GfK Euro-Socio-Style 2005. kutatása számtalan további érdekes eredménnyel is szolgált. Az értékorientációt kutatva például az derült ki, hogy a magyarok hetvenöt százaléka inkább az önuralom mellett teszi le a voksát, mintsem a szexuális tapasztalatait bővítené. Nyugat-európai adatok szerint az ott élők kevesebb, mint kétharmada gondolkodik hasonlóan.
A kérdésfelvetésre, hogy „Gondolni a jövőre” vagy „Élvezni az életet itt és most” a magyarok háromnegyede az előzőre voksolt. A nyugat-európai adat szerint a jövőre irányultak aránya 47 százalék, a többség inkább a jelenben akarja jól érezni magát.
A magyarok többségét fárasztja a vásárlás, a nyugat-európai emberek zömét inkább szórakoztatja. A magyarok nagyobbik fele több pénzért feláldozná a szabadidejét, a tőlünk nyugatra élők közül ezt csak alig több mint egyharmad tartja magára nézve jellemzőnek.
A kutatók kíváncsiak voltak bizonyos termék- és márkapreferenciákra is. A válaszokból kiderült például, hogy Magyarországon a lakosság közel kétharmada vélekedik úgy, hogy a jövő élelmiszere a bioélelmiszer, amely nem tartalmaz tartósítószert és adalékanyagok nélkül készül, egyötödünk szerint viszont a jövő élelmiszere egyszerre táplál és ápol.
Hozzászólás zárolva.