Milyenek a mai fiatalok?
Sztárság, divat, pénz, politika. Elutasított és vágyott dolgok a világban. Mit tudunk a mai tizenéves korosztályok véleményéről?.
Érdekes, hogy a 10-14 évesek között a sikerről elsősorban a pénzre, a 15-18 évesek a boldogságra, a 18-19-ben a vágyakozásra asszociáltak.
A tinédzserek értékválasztása
Márkás óra, szexi lányok és fiúk divatos szerelésben, kozmetikumok, motor, aerobic, kisgyerek, kabalatárgyak – ezek a képek kerültek fel egy kollázsra, amelyet a fókuszcsoport tagjai készítettek a számukra pozitív (vágyott) dolgokról. Mindehhez egyikük ezt a megjegyzést fűzte: „A kisbaba meg a maci, ez tényleg jó cím lenne… sex on the beach, egy jó kis Omega óra, egy jó csaj ott a parton, akire Hugo Boss van rákenve, egy jó telefon, egy jó kis motorral érkeznék…”
A „nem a mi világunk” kollázson ott látjuk Szaddam Husszein-t kezében egy vállról indítható rakétával, mint az elutasított erőszak szimbóluma és egy takarítónőt, mint a nem vágyott karrier, az elesettség és az el nem ismertség jelképe. Félelemként került a kiválasztott képek közé egy AIDS felirat, s a bugyutaság, a gyerekesség (!) képviseletében egy Superman ábrázolás.
Sokak számára szolgálhat érdekes tanulsággal a tapasztalatokat összegző, most megjelent GfK jelentés. Már csak azért is, mert bár ezek a „gyerekek” önálló jövedelemmel még nem, vagy csak alig rendelkeznek, de sokan már potenciális vásárlóerőként tartják számon őket, mivel erősen befolyásolni tudják szüleiket a fogyasztási döntésekben, illetve jelentős „zsebpénzzel” rendelkezhetnek a magasabb jövedelmű réteg gyermekei. Nem véletlen, hogy a médiatulajdonosok is külön csatornákat, újságokat hoztak létre a számukra. Nem csoda hát, ha marketingszakemberek és politikusok, pedagógusok és szociológusok igyekeznek kiismerni a felnövő generációk cselekedeteinek mozgatórugóit. S vajon hány szülő tudja a mai rohanó világban, mi is jár tinédzser gyereke fejében?
Lovas Katalin
Hozzászólás zárolva.