Facebook hozzászólás
141

Minek a répa otthon, ha suli után hamburgert zabál?

Csak a szülő a felelős azért, hogy a gyerek egészségesen táplálkozzon? Akkor is, ha csak a nap néhány órájában tudja szemmel tartani porontyát, a fennmaradó időben pedig az iskolai menza és a TV-ben látott reklámok határozzák meg étel preferenciáját?

Egy felmérés kimutatta, hogy az angol emberek túlnyomó többsége szerint a szülő a felelős azért, hogy mit eszik a gyerek. A második helyen az iskolákat, majd az ételgyártókat és a média munkatársait okolják a gyerekek rossz étkezési szokásai miatt.  

A megkérdezettek nagy rész úgy gondolja, hogy a gyorséttermek reklámjai erősebb ellenőrzésre szorulnak. A nyilvános diskurzus egyre többször szerveződik az étel- és italgyártók köré az Angliában egyre jelentősebb problémává váló túlsúly és elhízás kérdésével kapcsolatban.  

Ki a felelős? (százalékokban mérve)

Szülők – 88 százalék

Iskola – 43 százalék

Ételgyártók – 30 százalék

Média – 26 százalék

Rengeteg szülő vélekedik úgy, hogy gyermekük étkezésének kontrollálására tett erőfeszítéseiket megnehezíti a marketing kimondottan fiatalokat célzó stratégiája. Például sokak szerint az, hogy a hírességek, mint a pop sztárok és TV bemondók, mintegy „jóváhagyják” a junk food-fogyasztást, jelentősen befolyásolja, hogy a gyerekek milyen ételeket akarnak fogyasztani.

A megkérdezettek több mint 50 százaléka (56 százalék) gondolja úgy, hogy az édességeket, csokoládékat el kéne távolítani a boltok pénztáraitól.

(…) a szülők (fontos) szerepet játszanak gyermekük egészséges táplálkozásában. Azonban világos, hogy nem képesek egyedül kontrollálni mindent – szükségük van az iskola, az ipar, a média és a kormány támogatására is (…) – mondja John Krebs, a Food Standard Agency elnöke.

Az FSA egyik jelentéséből kiderül, hogy az élelmiszer reklámok befolyásolják a gyerekek étel preferenciáját és viselkedését. Steve Bloom professzor, a Londoni Imperial Collage munkatársa szerint a megoldás a túlsúly mértékének visszaszorítása, ami csak a társadalom megváltoztatása révén lehetséges. „Több lehetőséget kéne biztosítani a gyerekeknek a mozgásra, gyalog kéne járniuk az iskolába, és nem lenne szabad étel reklámokat sugározni a gyerekeknek szóló TV csatornákon.”





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Hogyan növeljük kreatívan az intimitás élményét?

Az emberi kapcsolatokban a kölcsönös tisztelet, az érzelmi kötődés és az egymásra hangolódás alapvetően fontos…

Rehabilitáció és egészségmegőrzés Hévízen

A kor előrehaladtával jelentkező mozgásszervi problémák az életminőség jelentős romlását okozhatják, különösen, ha…
1 / 3 462

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!