“Női értékek” a válság ellen
Az együttműködés és jó kommunikációs készség gazdasági szerepét hangsúlyozzák a Női Vállalkozói Nap szakértői.„Egy nő nem ütközik. Egy nő folyamatosan alkuhelyzeteket ajánl fel és keresi azt a pontot, ahol a másik fél is nyertes pozícióban lehet,” magyarázza Balogh Emese, a Szentkirályi Ásványvíz tulajdonosa. A Fiatal Vállalkozók Hetének keretén belül, a Női Vállalkozói Nap szakértői szerint „női értékeik” létfontosságúak voltak ahhoz, hogy az általuk vezetett vállalatok sikeresen vészeljek át a válságot. Az ingyenes rendezvény célja, hogy hasznos ismeretekkel és kapcsolatokkal segítse a vállalkozni kívánó 35 év alatti hölgyeket.
Bár hazánkban 650 ezer kisvállalkozás működik, csak minden harmadiknak van női tulajdonosa. A nők által vezetett vállalkozások számának növekedését jelenleg az is gátolja, hogy nemzetközi felmérések szerint a magyarok kaptak a legkevésbé kedvet a cégalapításhoz a tavalyi évben. Ugyan a gazdasági tárca több programot is támogat, amelyek ingyenes képzéseket biztosítanak hölgyeknek, a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) szerint az új generáció női tagjait kell „vállalkozóbbkedvűre” nevelni.
Balogh Emese szerint a hagyományosan „női értékeknek” tartott kompromisszum- és jó kommunikációs készség versenyelőnyt jelenthet a vállalkozói szférában, azonban azt is hangsúlyozza, hogy a kiváló szakmai tudást semmi sem helyettesítheti: „Először mindenképpen szakemberek segítségét kell kérni. Ezt lehet küldönböző képzések formájában is megtenni, de egy coach egyénileg is sokat segíthet. Amikor az alapok már megvannak, a folytatás már önképzéssel is megvalósítható.”
Annak ellenére, hogy a 14 és 35 közötti nők nagy része jó kommunikátornak tartja magát, Szegvári Katalin, az MTV egykori szerkesztő-riportere szerint a családtól és barátoktól kapott pozitív visszajelzések nem feltétlenül tükrözik a valóságot. „Ez nem összetévesztendő azzal az idegen és tárgyilagos közeggel, amit egy új munkahely jelent a számunkra. Itt ugyanis öt-tíz percen múlhat a későbbi megítélésünk,” mondja Szegvári.
A Női Vállalkozói Nap lehetőséget nyújt, hogy a már vállalkozással rendelkező illetve cégalapításban gondolkodó fiatal nők még többet tudjanak meg például a férfias szakmákban való érvényesülésről, az alapos pénzügyi ismeretek fontosságáról, valamint az öltözködés üzleti sikerre gyakorolt hatásáról.
A rendezvény november 16-án, 16 és 20 óra között kerül megrendezésre az Aranytíz Kúltúrházban. A részvetel ingyenes, azonban csak előzetes regisztráció esetén látogatható, melyet a www.fivosz.huwww.fiatalvallalkozokhete.hu oldalon tehetnek meg az érdeklődők.
A Fiatal Vállalkozók Hetét harmadik alkalommal rendezik meg a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (FIVOSZ) gondozásában. Az eredetileg ’Global Entrepreneurship Week’-nek nevezett nemzetközi konferenciasorozat 2010. november 15 és 21 között a vilag száz országában 40 ezer eseménnyel és 10 millió résztvevővel várja a látogatókat. A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (FIVOSZ) feladata a sikeres gazdasági utánpótlásnevelés és a mentorálás, valamint a 35 év alatti vállalkozók érdekképviselete. Az ifjúság vállalkozásra ösztönzésében az egyik nélkülözhetetlen eszköz a mára már kulcseseménnyé vált Fiatal Vállalkozók Hete.
Hozzászólás zárolva.