Növekvő fogyasztás az UHT és a dobozos friss tejekből
A csökkenő árak mellett kényelmi szempontok vezérlik a vásárlókat, amikor hosszabban eltartható, ún. UHT tejet, illetve szállítás és tárolás szempontjából kevesebb körültekintést igénylő dobozos tejet választanak az üzletek tejhűtő pultjából.
A műanyag palackos kiszerelés piacmérete hozzávetőleg negyedére zsugorodott főleg annak köszönhetően, hogy forgalmának nagy részét a ma már nem forgalmazott „reggeli italok” adták. Ugyanakkor ennek a csomagolási típusnak az ára enyhén emelkedett. Mindezeknek a hatásoknak az együttes következménye volt, hogy a szegmens penetrációja látványosan csökkent.
A kimért tejek fogyasztói bázisa viszonylag stabil, hűséges, s elsősorban a falusi, egy-két főből álló olyan háztartások tagjai közül kerülnek ki, akiknek jellemzően nincs módjuk hipermarketben vásárolni, hanem helyi kistermelőtől vagy a legközelebbi piacon, kofáktól szerzik be a szükséges mennyiséget. Körülbelül minden ötödik háztartás vásárolt legalább egyszer ilyen tejet 2004 és 2005 első negyedévében. Jellemző erre a kiszerelés típusra, hogy vásárlói egyszerre nagyobb, átlagosan 3, de akár 4-5 liternyi mennyiséget is vásárolnak belőle.
A jövőre nézve e tendenciák folytatódása várható, azaz az UHT tejek szegmensének növekedésére és a zacskós friss tejek szegmensének csökkenésére számíthatunk. A kereskedelmi márkák jelenléte továbbra is jelentős lesz UHT tejek körében. A ilyen tejet 2004 és 2005 első negyedévében. Jellemző erre a kiszerelés típusra, hogy vásárlói egyszerre nagyobb, átlagosan 3, de akár 4-5 liternyi mennyiséget is vásárolnak belőle.
A jövőre nézve e tendenciák folytatódása várható, azaz az UHT tejek szegmensének növekedésére és a zacskós friss tejek szegmensének csökkenésére számíthatunk. A kereskedelmi márkák jelenléte továbbra is jelentős lesz UHT tejek körében. A friss dobozos tejek szegmensébe pedig szintén betörnek az import termékek.
A felmérést a GfK Piackutató Intézet, Magyarország vezető piackutató vállalata végezte.
Hozzászólás zárolva.