Facebook hozzászólás
284

Nyaralás gyerekkel? Mehetünk az Alpokba is!

Mariazellről a legtöbb embernek a kegyhely és a híres bazilika jut eszébe. A szépséges hegyek között fekvő városka azonban egy családi túrának is tartalmas helyszínt kínál!

Amikor családi nyaralást tervezünk, szeretnénk minél több élményt adni gyerekeinknek, hogy ha visszatekintenek a közösen eltöltött időre, ne csak a homokvárépítés vagy a wellnessrészleg szaunakínálata jusson az eszükbe, hanem igazán tartalmas emlékeik is lehessenek. Mariazell tökéletes célpont ehhez, hiszen a természet közelségét adó alpesi város számtalan lehetőséget nyújt akár az aktív, akár a passzív pihenésre minden korosztálynak. Már a mintegy 4,5 órás autó- vagy buszutunk során (de Bécsen át akár vonattal is megközelíthető) átadhatjuk magunkat az egymás melletti kisvárosok hangulatának, ahogy belélegezzük a harapnivalóan friss levegőt, és engedünk a zöld minden árnyalatában pompázó hegyvonulatok csábításának. Az út mentén békésen kérődző bocik, a gyógynövényekkel teli rétek, esetleg az úton velünk szembejövő traktor képe igazi mesevilágba repít minket. (A többgyermekes magyar családok többsége inkább itthon nyaral, pedig nem kell nagyon messze menni a határokon túlra igazi különlegességekért.)

Azért víz is van, változatos programokkal

„Kis- vagy akár nagyobbgyermekes családok számára a tavaszi–nyári időszakban elérhető és az egyik legélvezetesebb programot nyújtó szórakozás az 1270 méteres Bürgeralpén található Favágók Országa élménypark (Holzknechtland). A városból könnyedén, 15–20 fős, kabinos felvonón juthatunk fel oda, ahol megismerkedhetünk a favágók világával, kis faházakat végigjárva láthatjuk a fafeldolgozás folyamatát, gyerkőcünkkel fát úsztathatunk, és akár egy vízi malom működésének rejtelmeibe is beleshetünk. A parkon belül erdei múzeum és két mesterséges tó is található, utóbbit hangulatos kisvasúttal kerülhetjük meg, gyönyörködve a panorámában. Nyári időszakban, június végétől szeptember elejéig minden péntek este a Mariazeller Bergwelle keretein belül itt a parkban egyedülálló lézershow-val egybekötött koncerteken is részt vehetnek a látogatók” – mondja Tantics Mónika, a Hotel Magnus Klause vezetője .

Miután kigyönyörködtük magunkat a hegy tetejéről a panorámában, a turistaútvonalakban bővelkedő Bürgeralpéról gyalog is lesétálhatunk, hogy utána a jól megérdemelt fagyinkat vagy a méltán híres mézeskalácsot megkóstoljuk a Pirker cukrászdában!

Így lesz békés a családi utazás!
Hosszú útra indultok, és már előre attól félsz, hogyan bírják majd ki a gyerekek, no és a család vita és veszekedés nélkül? Hogy mindenki számára békés és élvezetes legyen az utazás, adunk pár meglepően egyszerű ötletet!

Igazi különlegesség és ritkaság, hogy ha a város melletti Gemeindealpét – Mariazeller Land (a város és környéke) legmagasabb hegyét – választjuk úti célul, akkor a hegyre felvivő ülőliftből a középállomáson kiszállva gokarttal vagy óriásrollerrel száguldhatunk vissza a kiindulópontunkhoz. Ez páratlanul izgalmas családi élmény! A családosokra gondolva a két hegyre költségkímélő kombinált bérlet is váltható. A Gemeindealpe tetejére érve belátni egész Mariazellt és környékét, ha pedig aktívabba család, lehetőség van újabb hangulatos túraútvonalak bejárására. Ha a visszaútra mégis inkább az ülőliftet választanánk, a szabadon járó-kelő állatokat, példáulzergére akkor isláthatunk.

Mariazell esetében javasolt hosszabb nyaralást tervezni, mert a festői hegyeken és a 200 kilométernyi bejárható túraútvonalon kívül a környék tavai is számos programot adnak. Minden látványosság kiélvezésére hosszú hétvége helyett érdemes a legalább egy hetet szánnunk. Például a gyalog vagy kerékpárral is megközelíthető Erlaufsee-hoz hétvégenként a mariazelli vasútállomásról nosztalgiavonattal is eljuthatunk, amelyet 2011-ben Stájerország legszebb úti céljává is választottak, nem véletlenül. A strandolást, csónakázást és vízi biciklizést kínáló, fennkölt szépségű tó partján hűsölve még a legmelegebb nyári napok is könnyen elviselhetők. Partján strandbüfé, a tó szomszédságában pedig kalandpark várja az ide érkezőket. Mint Tantics Mónikától megtudhattuk, idénmásodik alkalommal rendeznek közösségépítő futóversenyt a tó körül, várhatóan július elején, így ha épp akkor mennénk Mariazellbe, ezen is részt vehetünk, vagy szurkolhatunk az induló csapatoknak. (Forrás: magnusklause.com

Facebook hozzászólás

1 / 630

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!